Dacia lansează noile modele. Am testat DUSTER EDC

Da mai departe!

AutoReport.ro a fost în Croația pentru a testa noua gamă Dacia. Aceste modele au fost prezentate în premieră la Salonul Auto de la Paris, iar acum Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV, chiar și noul Duster EDC sunt subiectele testelor noastre.

În ultimii doisprezece ani cota de piață a vehiculelor echipate cu cutii de viteze automate a crescut în Europa de la 6% la 18%. Pentru a răspunde acestei evoluții și așteptărilor unei categorii din ce în ce mai largi de clienți, Dacia propune cutia de viteze EDC (Efficient Dual Clutch). Noua transmisie este disponibilă pe modelul Duster 4×2 echipat cu motorul diesel dCi 110 CP S&S. 

Efficient Dual Clutch (EDC) este o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte. Ea oferă confortul în utilizare al unei cutii automate asigurând totodată un consum şi un nivel al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii manuale.

Cutia de viteze dispune de două ambreiaje: unul care acționează treptele impare de viteză (1/3/5) şi un altul care acționează treptele impare (2/4/6 şi treapta de marșarier).
Schimbarea vitezelor este realizată cu ajutorul unor motoare de acționare electrice gestionate de un calculator care selectează treapta ideală în funcție de regimul în care motorul este solicitat de șofer. În timpul schimbării vitezelor, ambreiajul care face priză se deschide, în timp ce, simultan, ambreiajul corespunzător treptei următoare se închide. Astfel, schimbarea vitezelor este foarte rapidă iar transmiterea cuplului este continuă, fără pierdere de energie.

Sistemul asigură ajungerea la treapta cea mai înaltă posibilă pentru o viteză dată, ceea ce permite menținerea consumului și a emisiilor de CO2 la un nivel scăzut. În plus, cutia EDC asigură un confort și o reactivitate sporită. Versiunile echipate cu această cutie de viteze dispun și de sistemul de asistență la demarajul în rampă.

Am condus în Croația acest model care va veni pe piața din România în luna februarie a anului 2017. Cutia EDC are un răspuns foarte bun și net superior celei Easy R aflate în prezent în gama Dacia pe modelele mai mici. Duster va fi disponibil într-o primă fază cu tracțiune față și motorul diesel 1.5dCi de 109 CP.
Cutia automată va aduce clienților un plus de confort, mai ales pentru cei care vor să folosească Duster și la drumurile din oraș.

Related posts