BMW a avut vânzări record în 2021, în timp ce rivalii Daimler şi VW au pierdut teren

Da mai departe!

Livrările de vehicule Volkswagen au scăzut cu 8,1% în 2021, până la sub 4,9 milioane de unităţi, afectate de problemele de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, a anunţat miercuri constructorul auto german, adăugând că se aşteaptă ca situaţia să rămână volatilă în prima jumătate a acestui an, transmite Reuters.

În contrast, producătorul german de automobile de lux BMW a raportat vânzări record de 2,21 milioane vehicule pentru marca sa principală BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele de aprovizionare.

Celălalt mare producător auto german, Daimler, a înregistrat şi el o scădere a vânzărilor pe ansamblul anului 2021, de 5%, ceea ce înseamnă că s-a descurcat mai bine decât Volkswagen, dar a fost nevoit să cedeze BMW titlul de cel mai mare producător mondial de automobile de lux, pentru prima dată în ultimii cinci ani.

Volkswagen a precizat însă că anul trecut livrările sale de vehicule electrice sau hibride au crescut cu 73% până la 369.000 de unităţi, aceste modele reprezentând 7,5% din totalul vehiculelor livrate în 2021. „În contextul unor circumstanţe dificile, Volkswagen a realizat rezultate de vânzări satisfăcătoare. Cu toate acestea, efectele importante ale cipurilor asupra producţiei nu au putu fi compensate în totalitate”, a declarat directorul de vânzări şi marketing de la Volkswagen, Klaus Zellmer.

În contrast, BMW a dezvăluit marţi că livrările mărci sale principale au crescut cu 9,1% în 2021 comparativ cu 2020, până la un nivel record de 2,21 milioane unităţi, adăugând că BMW şi-a dublat vânzările de vehicule complet electrice la nivel global. Dacă la BMW se adăugă şi vânzările realizate de celelalte mărci ale grupului, în total livrările BMW Group au crescut cu 8,4% în ritm anual până la 2,52 milioane vehicule.

Pe regiuni, performanţele înregistrate de constructorii germani de automobile de lux au fost cele mai slabe în Europa, unde BMW a înregistrat o creştere a vânzărilor de doar 3,9% în timp ce livrările Daimler au scăzut cu 11,2%. În cazul Volkswagen, cea mai mare scădere a vânzărilor a fost înregistrată pe piaţa din China, unde livrările au scăzut u 14,8%.

În schimb, America de Nord a fost cea mai puternică piaţă pentru toţi cei trei mari constructori germani de automobile. Daimler a înregistrat o creştere de 0,4% în SUA, în timp ce livrările Volkswagen au crescut cu 13% iar cele ale BMW au înregistrat un avans de 19,5%.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut la nivelul întregii industrii, în special în Europa, unde au reprezentat între o cincime şi un sfert din totalul livrărilor, dar au continuat să reprezinte doar o mică parte din vânzările totale la nivel global.

Related posts