Vânzările vehiculelor diesel ar putea scădea până la nivelul de 5% pe piaţa auto din Uniunea Europeană în 2030, pe fondul preocupărilor legate de calitatea aerului şi standardele privind emisiile, experţii susţinând că vânzările au fost deja afectate şi declinul se va accelera, se arată într-un studiu al unei firme de consultanță.
Potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă AlixPartners, cota diesel pe piaţa europeană a scăzut deja de la 52% la 45% între anii 2015 şi 2017, însă cu toate acestea, interzicerea maşinilor cu motoare diesel va face din ce în ce mai dificilă atingerea de către Uniunea Europeană a obiectivelor privind emisiile de CO2.
Rezultatele studiului arată că diesel a fost promovat ca fiind mai ecologic decât benzina, în cadrul eforturilor UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în special a dioxidului de carbon (CO2), însă, deşi motorina conţine mai puţin carbon, emisiile totale de CO2 rezultate de la maşinile cu astfel de motoare, sunt mai scăzute. Cu toate acestea, motoarele diesel produc în general niveluri mai mari de oxizi de azot şi particule – mici bucăţi de funingine care pot intra în plămâni.
„Flota Uniunii Europene trebuie să realizeze o reducere de 4,6% (în CO2), pe an, până în 2021. Cu toate acestea, în 2017, cantitatea totală de CO2 din UE a crescut cu 0,3g/km”, arată studiul.
Potrivit firmei de consultanţă, producătorii de automobile „se confruntă cu o alegere tehnologică”, vehiculele electrice şi hibride „fiind singurul răspuns” la provocarea de reducere a emisiilor.
La sfârşitul anului 2014, liderii europeni s-au angajat să reducă cu cel puţin 40% emisiile de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană (UE) până în 2030, un obiectiv „ambiţios” care va plasa Europa în poziţia de lider mondial.
Planul prevede reducerea cu 40% faţă de nivelul din 1990 a emisiilor de gaze cu efect de seră, până în 2030.