Citroen C-Elysee – îmbunătățiri

Da mai departe!

Citroen C-Elysee s-a întors cu niște ușoare modificări și a sosit din nou la testele AutoReport.ro. Sedanul francez este gata să concureze cu mașinile care se bat pe clienții cu tichete de la programul Rabla și are atuurile sale.

Încă din start, PSA a gândit acest model (împreună cu fratele său Peugeot 301) ca pe un concurent pentru Logan. Astfel, C-Elysee a fost aruncat în lupta de pe piețele emergente. După câțiva ani de viață și vânzări destul de bune, acest model a primit un facelift. Partea frontală a primit lumini de zi de tip LED, dar și un look care se potrivește cu restul vehiculelor din gama francezilor, iar două elemente cromate din grilă au fost integrate și în blocurile optice.
C-Elysee are de partea sa avantaje, dar și dezavantaje: spre exemplu, are un design mai atrăgător, pare mai bine închegat și oferă mai mult spațiu interior pe partea spate. Ca dezavantaje putem număra prețul mai mare, dar și o parte spate care nu pare că a fost “desenată” de francezi. Liniile din părțile laterale descriu o mașină practică.

Motorul 1.6 HDi de 100 CP pare mai puternic decât cel pe benzină, de fapt, e doar o impresie cauzată de disponibilitatea cuplului maxim la o turație mai joasă. Față primul C-Elysee testat de noi, versiunea aceasta cu facelift a mai primit și niște CP în plus, dar este și BlueHDi, adică poluează mai puțin.
Puterea oferită este decentă, dar să nu vă așteptați la sprinturi sezaționale din cauza acestei mașini. Cutia de viteze cu 5 trepte are o timonerie precisă, dar treptele sunt mai lungi.
Mașina stă destul de bine pe drum, dar în viraje luate mai strâns se simte că este bazată pe o platformă de clasă mică. Deși este o mașină pentru piețele emergente, gropile de pe drum se simt, dar per total C-Elysee pare robust.
În interior avem un design destul de spartan, cu finisaje destul de bune, dar materiale foarte tari. Nu sunt schimbări foarte mari față de prima generație, dar upgradeul permite configurarea cu de sistemele de infotainment Connect Radio sau Connect NAV, ambele compatibile MirrorLink.
Un mare avantaj al acestei mașini este spațiul interior, 5 persoane chiar se simt bine în mașină, iar portbagajul este imens. Astfel, călătoriile sunt confortabile și parcă mai uităm de faptul că mașina nu strălucește la capitolul antifonare, la viteze de peste 100 km/h zgomotul vântului fiind destul de perceptibil în interior.
Francezii oferă pe acest model până la patru airbaguri (două frontale, două laterale), EBS şi EBD, precum şi un sistem ESP. Acesta din urmă este foarte util şi prompt în situaţii limită.

Citroen C-Elysee facelift 1.6 BlueHDi
0-100 km/h: 10,8 sec
Viteza maximă: 183 km/h
L/l/î:4.427/1.953/1.466
Masă proprie:1.090 kg
Cilindree (cmc): 1.560
Putere (CP): 99 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 254 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Related posts