Bentley Motors a obținut al treilea cel mai bun an din istorie în 2023, cu vânzări globale de 13.560 de mașini de lux. Deși reprezintă o scădere de 11% față de 2022 – cel mai bun rezultat al Bentley înregistrat vreodată -, interesul pentru personalizarea de lux a atins niveluri mai ridicate decât înainte.
Aproximativ trei sferturi dintre clienți au mers dincolo de cele 46 de miliarde de configurații diferite disponibile din gama de opțiuni standard, alegând personalizarea oferită de divizia Mulliner a Bentley, ceea ce reprezintă o creștere de 43% față de 2022, un indiciu al dorinței de exclusivitate și unicitate a clienților de lux.
Clienții au fost, de asemenea, din ce în ce mai atrași de modele cu marje mai mari, cum ar fi Azure, S și Speed, al căror mix a ajuns la 70%, în creștere față de 30% în 2022. Bentayga Extended Wheelbase, de asemenea, a depășit așteptările, ajungând la mai mult de o treime din comenzile de SUV ale companiei, în primul său an întreg de vânzare.
Gama de vehicule hibride Bentley a rămas populară, Marea Britanie fiind piața lider, unul din patru clienți Flying Spur și Bentayga alegând aici opțiunea hibrid.
În ceea ce privește performanța regională, condițiile dificile de piață au persistat și, deși a existat o creștere pozitivă în Asia Pacific (cu 5% în creștere) și Orientul Mijlociu, India și Africa (cu 2% în creștere), piețele cheie precum China și Marea Britanie au scăzut cu 18%, în ambele cazuri.
Tendința de cumpărare a SUV-urilor a continuat, Bentayga rămânând cel mai bine vândut model al Bentley, cu 44% din vânzările totale, consolidându-și poziția de cel mai de succes SUV de lux din lume. În plus, atractivitatea a rămas constantă pentru Continental GT și GT Convertible, acestea reprezentând aproape o treime din vânzări, cu 31%, în timp ce Flying Spur, cel mai bun Grand Tourer de lux cu patru uși din lume, a atins 25% din vânzările totale.
În ciuda condițiilor dificile din regiunile cheie, America și-a menținut poziția de cea mai mare piață globală. Interesant este că piața de origine a Bentley – Marea Britanie – este acum regiunea numărul unu de vânzări pentru modelele hibride ca proporție, 27% din vânzările din 2023 fiind opțiuni hibride.
Comentând rezultatele vânzărilor globale, Adrian Hallmark, președinte și CEO al Bentley Motors, a declarat:
„Piața de lux nu a fost imună la provocările condițiilor de piață remarcate în întreaga lume în a doua jumătate a anului 2023 și, în ciuda acestui fapt, am reușit să ne livrăm a treia cea mai mare poziție de retail din istorie și să intrăm în 2024 cu un registru puternic de comenzi. Pe baza acestui fapt, calitatea vânzărilor noastre a fost mult mai mare, cu creșteri semnificative ale derivatelor noastre cu valoare mai mare și o creștere semnificativă a cererii de personalizare.
„Rămânem prudent optimiști pentru anul următor, în care ne așteptăm la o cerere globală robustă în continuare, cu niveluri ridicate de interes pentru modelele noastre hibride și cu mai multe noutăți în acest an.”