Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anunțat începerea rechemărilor voluntare la service pentru 630.000 de vehicule pentru rezolvarea neregularităților legate de nivelul emisiilor, descoperite în urma investigațiilor demarate ca urmare a scandalului „Dieselgate”, transmite AFP.
Inițial vor fi reparate 10.500 modele Porsche Macan 4×4 cu motoare diesel, unul din cele mai bine vândute vehicule de către Porsche, acționarul majoritar al Volkswagen.
Anul trecut, autoritățile americane au descoperit discrepanțe între emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen în timpul testelor de laborator și în condițiile reale de drum. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi, Porsche și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania.
Potrivit ministrului Transporturilor, Alexander Dobrindt, cele 16 mărci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault și Suzuki, alături de mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat că niciuna din neregulile constate nu a scos în evidență un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare.
Analiștii susțin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene „pentru a putea fi făcută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate”.