KIA Stinger se întoarce la testele AutoReport.ro în cea mai populară formă a sa în cifrele de vânzări: cea pe benzină cu tracțiune spate.
Într-o perioadă în care toți producătorii de masă vor să forțeze intrarea în zona premium, coreenii încearcă simultan intrarea în zona premium, dar și a mașinilor sport.
Grupul Hyundai vinde deja mașini premium pe piața din America, acolo unde Kia este prezentă cu modelul K800. Acum, prin Stinger, coreenii testează și disponibilitatea pieței europene pentru astfel de modele, dar pare că și încearcă o „schimbare la față”. Încercări similare au mai făcut și Citroen cu marca DS, dar și Ford cu variantele Vignale. Ambele încercări au fost destul de bine primite de public.
Cu toate acestea, Stinger este mai mult decât o încercare de intrare pe piața premium: este cel mai interesant sedan-coupe pe care îl poți vedea pe stradă. În tranziția sa de la concept la producție, conceptul Kia GT a primit numele ‘Stinger’, inspirat de conceptul GT4 Stinger dezvãluit la Salonul Auto de la Detroit, în 2014.
Pãrțile laterale în forma unei ‘sticle de Coca-Cola’ evidențiazã și intensificã puterea vizualã a liniei posterioare superioare dar și silueta de tip fastback a autoturismului. Celelalte elemente de funcționalitate ale designului exterior – gurile de aer frontale, aripile curbate ale roților – contribuie la eficiența aerodinamicã. Grila purtând semnãtura Kia ‘nas-de-tigru’ este așezatã cu mândrie între blocurile optice complexe cu tehnologie LED. Iar noi n-am mai văzut blocuri optice față mai interesante decât cele de pe Stinger de mult timp. Liniile agresive ale designului sunt accentuate de elementele GTLine.
Sub capotă avem o variantă de motorizare mai domolită și mai populară. Este vorba de un turbo de 2 litri care produce 255 CP. Mașina este ajutată de o cutie automată foarte bine etajată, iar sedanul este foarte sprinten și în această configurație Astfel, rapida coreeană ajunge la 100 km/oră în 6 secunde. Performanțele sunt foarte bune, dar surprinderea noastră vine la capitolul dinamică, acolo unde se văd testele făcute pe Nürburgring Nordschleife. Șoferii pot alege între mai multe configurații de conducere a lui Stinger. Noi am trecut elegant peste Eco și Confort și ne-am oprit la sport și sport plus. Am testat această mașină prin traficul din București și încântați de comportamentul dinamic al acesteia, am dus-o un pic și pe niște drumuri naționale. Este clar că o vom mai testa o dată în condiții de circuit când vom mai avea ocazia.
Indiciile vizuale exterioare de tip gran turismo sunt completate în interior de un parbriz abrupt și de o planșã de bord mare ce se întinde de-a lungul planului orizontal. Cu toate acestea, 4 oameni pot călători în deplin confort în Stinger. Consola centralã a panoului de bord este împãrțitã în douã zone specifice: zona de comandã a sistemului infotainment, ce se aflã sub ecranul touchscreen de mari dimensiuni și zona de comandã a sistemului de ventilație și climã, ce se aflã dedesubt. În fața șoferului gãsim un volan sport îmbrãcat în piele pe care scrie GTLine și un singur panou de bord ce oferã o combinație între analog și digital. Ceasurile de bord mari au un inel metalic și sunt accentuate de acele roșii ale indicatoarelor. Un display TFT color se aflã între ceasurile de bord și oferã date informative privind performanțele autoturismului. Materialele folosite sunt foarte bune, Stinger fiind foarte aproape de clasa premium. Un Head Up Display (HUD), reglabil pe înãlțime, permite șoferului sã vadã informații cheie afișate direct pe parbriz, cum ar fi viteza actualã, sugestii de navigație, sistemul audio precum și indicatorul de detectare a unghiului mort. Șoferul poate beneficia de încãrcarea wireless a smartphone-ului prin intermediul cotierei centrale, iar conectivitatea Bluetooth este o dotare standard pe toate versiunile modelului.
Stinger este foarte avansat și din punct de vedere al sistemelor de siguranță. Avem Lane assist cu intervenție activă, asistență la frânare, cruise control adaptiv, detecție a unghiului mort, dar și a traficului din lateral.
Kia Stinger 2.0 (T-GDi) 4×2 Aut GT
0-100 km/h: 6.0 secunde
Viteza maximă: 240 km/h
L/l/î: 4.830/1.870/1.400
Masă proprie: 1.971
Volum portbagaj (l): 406
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 255 la 6.200 rpm
Cuplu maxim (Nm): 353 la 1.400 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată/8 trepte