Mazda 2 – exotic urban

Da mai departe!

Mazda 2 este o mașină interesantă în sectorul subcompact. Micuța japoneză este o apariție exotică în segment, mai ales datorită designului și a calității materialelor din interior.

Acest model a fost lansat în 2014, dar designul Mazda este mai actual ca oricând. Mazda2 combină tehnologii SKYACTIV cu designul KODO –Soul of Motion prezent pe conceptul Mazda Hazumi prezentat la Geneva, în luna martie a anului 2014. O mare parte dintre liniile frumos curgătoare ale mărcii sunt prezente și pe această subcompactă, iar silueta este una a unei mașini sport.
Mazda 2 dispune de interiorul intuitiv prezentat pentru prima oară pe Mazda3, inclusiv Active Driving Display – care la lansarea modelului a fost primul Head-Up Display din această clasă – şi o interfaţă om-maşină special adaptate pentru cabina subcompactei. Cabina este surprinzător de spaţioasă şi confortabilă, în special pentru conducătorul auto, dar oferă şi unul dintre cele mai generoase spaţii pentru picioare pasagerilor de pe banchetă. Materialele folosite sunt foarte bune, ducând modelul undev spre vârfiul segmentului.
Cu MZD Connect, noua Mazda2 este, de asemenea, una dintre primele modele din segmentul B care asigură conectivitate online oricând și în deplină siguranţă.
Mazda nu a adoptat valul de downsizing și a preferat să lucreze mai departe la motoarele sale aspirate. Astfel, acest model vine echipat cu un motor pe benzină de 1,5 litri, denumit Skyactiv-G, care produce 90 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Modelul este destul de sprinten dacă îl comparăm cu concurența. De asemenea, șasiul și trenul de rulare asigură o manevrabilitate sportivă a modelului. Mazda 2 stă foarte bine în curbe și pe asfalt și ne face să regretăm că Mazda 2 nu a avut niciodată o variantă cu un motor mai performant care să o transforme în hot-hatch.
Subcompacta este foarte bine echipată cu tehnologie de ultimă oră. Sistemele de siguranţă activă i-ACTIVESENSE includ Blind Spot Monitoring (BSM). Disponibil pentru prima dată pe o Mazda în Europa, sistemul BSM monitorizează unghiurile moarte din spatele şi lateralele vehiculului, chiar şi atunci când maşina se deplasează în marşarier. Deşi greutatea autovehiculului începe de la doar 970kg, cel mai nou model de Mazda asigură şi un nivel ridicat de siguranţă pasivă.

Mazda 2 Takumi
0-100 km/h: 9,4 sec
Viteza maximă: 183 km/h
L/l/î: 4.060/1.695/1.495
Masă proprie: 975
Cilindree (cmc): 1.496
Putere (CP): 90 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 148 la 4.000 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Related posts