Xpeng își atinge țintele de vânzări cu două luni mai devreme

Da mai departe!

Un raport recent publicat de Yiche Ranking arată că piața chineză a vehiculelor cu energie nouă (NEV) se confruntă cu o presiune intensă. Doar trei mărci – Xpeng, Leapmotor și Xiaomi Auto – sunt pe cale să-și îndeplinească obiectivele ambițioase de vânzări pe întregul an 2025.

Marea majoritate a constructorilor de automobile din top doisprezece se confruntă cu provocări semnificative și, cel mai probabil, nu își vor atinge obiectivele în cele două luni rămase din an.

Xpeng, Liderul Neașteptat

Xpeng s-a impus ca lider absolut, devenind singurul brand chinezesc care și-a îndeplinit ținta anuală de vânzări cu două luni înainte de termen.

  • Ținta 2025: 350.000 de unități.
  • Vânzări Ianuarie-Octombrie: 355.209 unități.
  • Rata de Finalizare: 101,5%.

Pe poziția a doua se situează Leapmotor, care se menține pe o traiectorie puternică, având deja o rată de finalizare a obiectivului de 93,2%. Leapmotor a înregistrat o performanță remarcabilă în octombrie, doborând recordul lunar de vânzări cu peste 70.000 de unități livrate și deține, în prezent, titlul de cel mai bine vândut brand NEV al anului.

Xiaomi Auto: Blocat de Producție, nu de Cerere

Xiaomi Auto, cu o țintă de 350.000 de unități, a livrat deja 306.184 de vehicule, atingând o rată de finalizare de 87,5%.

Spre deosebire de alți producători, Xiaomi Auto se confruntă cu un volum substanțial de comenzi restante. Livrările lunare curente se situează în jurul a 40.000 de unități, fiind limitate de capacitatea de producție. Totuși, se anticipează o creștere semnificativă a vânzărilor lunare odată ce constrângerile de producție vor fi depășite.

Marea Majoritate în Urmă: Provocări pentru Top 12

Majoritatea mărcilor clasate între locul patru și doisprezece sunt considerabil în urmă, nicio altă companie neatingând pragul de 83,3% rată de finalizare a obiectivului până la sfârșitul lunii octombrie. Este foarte puțin probabil ca aceste mărci să își atingă obiectivele stabilite pentru întregul an.

ClasamentBrandRata de FinalizareȚintă 2025 (unități)Vânzări Ian-Oct (unități)
01XPeng101,5 %350.000355.209
02Leapmotor93,2 %500.000465.805
03Xiaomi Auto~87,5 %350.000~306.184
04IM Motors~63,4 %100.000~63.376
05Voyah57,1 %200.000114.210
06Nio54,9 %440.000241.618
07Deepal53,8 %500.000269.058
08Zeekr51,6 %320.000165.023
09Li Auto51,4 %640.000328.916
10Avatr47,4 %220.000104.245
11Denza41,9 %300.000125.740
12Harmony Intelligent Mobility Alliance~41,8 %1.000.000~418.121

Cu toate acestea, este important de menționat că mărci precum IM Motors, Voyah și Nio, deși nu își vor atinge obiectivele agregate, au lansat cu succes mai multe modele populare în cursul anului și au demonstrat o creștere substanțială a volumului de vânzări. Competiția pe piața NEV din China rămâne intensă, iar atingerea țintelor ambițioase este o provocare reală, chiar și pentru jucătorii consacrați.

Related posts