SUV-ul electric Xpeng G7 a fost lansat în China cu un preț de pornire de 195.800 de yuani (aproximativ 27.325 USD). Acest vehicul familial cu cinci locuri oferă un singur motor electric de 292 CP, o autonomie de până la 702 km, un sistem AR-HUD (Augmented Reality Head-Up Display) de 87 de inci de la Huawei și o putere de calcul de 2.250 TOPS.
Xpeng G7 este un crossover electric de masă, devenind al șaptelea model din gama actuală a mărcii. A intrat pe piața internă pentru a concura cu Tesla Model Y și cu recent lansatul Xiaomi SU7. Anterior, Xpeng G7 a atras 10.000 de precomenzi în 46 de minute de la lansarea oficială. Pe 3 iulie, acest SUV a intrat pe piața chineză.
Informații Cheie Despre Xpeng G7
Xpeng G7 este un crossover de dimensiuni medii, cu dimensiuni de 4892/1925/1655 mm. Ampatamentul său ajunge la 2.890 mm. G7 adoptă a doua generație a limbajului de design „X Face”. Are două unități subțiri de lumini de zi unite printr-o bandă LED. Farurile mașinii sunt poziționate mai jos în bara de protecție față. Noul SUV adoptă o parte frontală închisă cu o priză de aer în formă de trapez. Din spate, acest model are o unitate distinctivă de stopuri „Star Ring” și un spoiler pe acoperiș. Xpeng G7 oferă șase culori de caroserie: gri închis, argintiu, alb, negru, bej și verde.
Datorită unei linii joase a centurii și a mânerelor ascunse ale ușilor, Xpeng G7 are un coeficient de rezistență la înaintare de 0,238 Cd. Pentru comparație, Tesla Model Y are un coeficient de rezistență la înaintare de 0,230 Cd. Un coeficient Cd mai mic se traduce prin călătorii mai silențioase și un consum mai mic de energie pe autostrăzi.
Xpeng G7 are un portbagaj mic de 42 de litri sub capotă. Portbagajul principal al acestui model oferă 819 L în standard. Cu scaunele spate pliate, acest număr ajunge la 2.277 L. Oficialii Xpeng spun că este suficient pentru a încăpea 37 de valize de 20 de inci. Un spațiu de depozitare de 120 de litri este ascuns sub podeaua portbagajului.
Xpeng G7 oferă un singur tip de tracțiune – RWD (tracțiune spate). Motorul său electric are o putere maximă de 218 kW (292 CP). G7 accelerează până la 100 km/h în 6,5 secunde. Se oprește de la 100 km/h în 35,8 metri.
Sunt disponibile două opțiuni de baterie LFP pentru acest EV. Prima are o capacitate de 68,5 kWh. Iar al doilea pachet oferă până la 80,8 kWh. Mașina poate parcurge 602 – 702 km autonomie CLTC cu jante de 18 inci și 577 – 677 km cu jante de 20 de inci. Xpeng G7 adoptă tehnologia de încărcare 5C care îi permite să încarce 436 km în 10 minute. Consumul de energie al mașinii este de 10,8 kWh la 100 km. Xpeng G7 suportă și funcția V2L (Vehicle-to-Load) cu o putere de 6 kW.
Confort, Tehnologie și Siguranță
Șasiul lui Xpeng G7 este orientat către confort, având un sistem AI care analizează condițiile drumului din față și se adaptează în timp real. Viteza sa de reacție este de 200 ms. Xpeng susține că este mai confortabil decât sistemul de suspensie al Mercedes-Benz GLE și Tesla Model Y. Un alt beneficiu al lui Xpeng G7 este o călătorie mai silențioasă.
Interiorul lui Xpeng G7 adoptă un design curat și simplu. Mașina nu are butoane fizice pe consola centrală. În schimb, G7 se mândrește cu un ecran tactil flotant mare de 15,6 inci, alimentat de cipul Snapdragon 8295. G7 are un afișaj head-up cu realitate augmentată de 87 de inci, dezvoltat în comun de Huawei și Xpeng, care înlocuiește un panou de instrumente convențional. Acesta suportă navigație AR, ghidare la intersecții, indicații dinamice de schimbare a benzii și alte funcții.
Alte caracteristici fine ale cabinei lui Xpeng G7 sunt două pad-uri de încărcare wireless de 50W pentru telefon și un sistem audio 7.1.4 cu 20 de difuzoare. Mașina se mândrește cu un acoperiș panoramic mare, o iluminare ambientală cu 256 de culori, o oglindă retrovizoare cu streaming de 9 inci și un torpedou de 5,9 litri protejat prin parolă. O altă caracteristică frumoasă a vehiculului Xpeng este un spațiu de depozitare adânc de 10,1 litri sub cotieră. Mașina are 39 de spații de depozitare. Patru locuri suportă funcții de încălzire, ventilație și masaj.
Interiorul lui G7 oferă patru opțiuni de culoare: albastru, gri deschis, portocaliu și gri închis. Spațiul pentru cap este cu 48,3% mai mare decât la Model Y în rândul din față. Spațiul pentru umeri al pasagerilor din față ajunge la 1.461 mm (cu 33 mm mai mult decât la Tesla Model Y). Este de înțeles, deoarece G7 este pur și simplu o mașină mai mare. Spațiul pentru coate din față este de 1.523 mm, iar spațiul pentru șolduri este de 1.426 mm. Rata de ocupare a G7 este de 88%, iar volumul spațiului interior este de 4,47 metri cubi.
Pasagerii din al doilea rând ai lui Xpeng G7 au, de asemenea, acces la câteva caracteristici de înaltă clasă. Prima este ecranul tactil de 8 inci care permite pasagerilor să regleze sistemul de climatizare și infotainment. Alte caracteristici includ o masă pliabilă pentru pasagerul din spate dreapta și un pad de încărcare wireless pentru telefon cu funcție de răcire în cotieră. Interiorul lui G7 adoptă lemn natural, metal și piele. De asemenea, are un plafon acoperit cu microfibră.
Sistemul de Asistență la Conducere XNGP
Una dintre caracteristicile principale ale lui Xpeng G7 este sistemul de asistență la conducere XNGP. Versiunea G7 Ultra este alimentată de trei cipuri AI Turing. Procesoarele au fost dezvoltate de Xpeng. Puterea lor totală de calcul este de 2.250 TOPS.
Xpeng spune că este modul de asistență la conducere L3, deoarece suportă învățarea online și un model viziune-limbaj. Versiunea de bază Xpeng G7 adoptă două cipuri Nvidia Orix-X pentru 508 TOPS. Sistemul de conducere L3 va deveni disponibil pentru G7 Ultra în decembrie 2025 printr-o actualizare OTA (Over-The-Air).
Anterior, Xpeng a finalizat testele AEB (Automatic Emergency Braking) statice pentru pietoni și vehicule țintă la o viteză de 130 km/h. Mașina a finalizat aceleași teste AEB la 120 km/h pe timp de noapte. În cele din urmă, Xpeng G7 s-a oprit la 80 km/h într-un tunel, care este unul dintre cele mai dificile scenarii pentru sistemul de asistență la conducere. Merită menționat că Xpeng G7 are unsprezece camere și trei radare mm-wave.
Siguranța lui Xpeng G7 îndeplinește standardul de cinci stele C-NCAP 2024. Caroseria sa se mândrește cu o rigiditate torsională de 41.600 Nm/grad. Bateria G7 are o carcasă de protecție din oțel de 1.500 MPa.





