Cunoscuta companie germană Webasto a anunțat că este nevoită să disponibilizeze încă 300 de angajați după cei 650 care au fost deja anunțați. Furnizorii de dimensiuni medii din Germania, amână, mută sau anulează proiecte.
Webasto, companie germană care produce componente pentru industria auto precum sisteme de climatizare sau trape pentru plafon, a anunțat disponibilizarea a încă 300 de angajați. Confruntată cu mari datorii, firma anunțase deja în aprilie 2025 că va renunța la circa 650 de angajați. Noile disponibilizări vor afecta în special funcțiile administrative și de conducere din cadrul companiei din Bavaria.
„Schimbările de pe piața auto necesită o organizație mai suplă, mai eficientă din punct de vedere al costurilor, cu o complexitate redusă și procese decizionale mai rapide. (…) Este singura modalitate prin care putem rămâne competitivi”, a declarat CEO-ul Joerg Buchheim justificând reducerea personalului.
În cele două valuri de disponibilizări din acest an Webasto va ajunge la un total de 950 de angajați care vor părăsi compania până la sfârșitul anului. Furnizorul are în prezent aproximativ 3.700 de angajați în Germania.
Buchheim, care a preluat conducerea Webasto în martie, alături de Johann Stohner, membru al consiliului de administrație responsabil cu restructurarea, se confruntă cu provocarea de a reduce datoriile cu 1 miliard de euro.
Reducerile de personal vor fi finalizate „în modul cel mai responsabil posibil din punct de vedere social” până la sfârșitul anului, au menționat oficialii Webasto.
„Reducerile de personal sunt o parte necesară a realinierii noastre ca organizație. Deși acest pas nu este ușor pentru noi, este esențial având în vedere evoluțiile actuale ale piețe”, a încheiat Joerg Buchheim, CEO-ul Webasto.
Vestea vine după ce și alți furnizori germani cunoscuți au apelat la metode similare pentru a își echilibra bugetele afectate de pandemie, concurența tot mai acerbă și, mai ales, evoluția sub așteptări a pieței europene. Printre numele importante se numără Robert Bosch, care intenționează să disponibilizeze 13.000 de angajați, și ZF, care disponibilizează 7.600 de angajați din divizia de transmisii electrificate.
Compania de consultanță Falkensteg estimează o creștere cu 30% a falimentelor în rândul furnizorilor germani în acest an, pe măsură ce producătorii de automobile reduc costurile și producția de vehicule. Totodată, un raport al VDA – Asociația Germană a Industriei Auto, arată că 80% dintre furnizorii de dimensiuni medii din țară amână, relochează sau anulează proiecte în contextul cererii slabe și tensiunilor comerciale.