Primele automobile dezvoltate de Volkswagen în parteneriat cu companiile chineze FAW, SAIC și Anhui au fost prezentate la Salonul Auto din Shanghai. VW, cândva campionul pieței din China în ceea ce privește vânzările, vine cu o nouă abordare stilistică a mărcii germane, mult apropiată de cultura chineză.
VW ID.Aura, ID.Era și ID.Evo sunt numele celor trei modele prezentate în premieră în Shanghai, fiind doar începutul unei strategii care cuprinde 30 de vehicule complet noi în următorii trei ani.
Constructorul german spune că sunt mașini destinate unor grupuri-țintă diferite, având o varietate de tehnologii și filozofii de proiectare. Nu lipsește tehnologia de asistență pentru conducerea fără șofer, despre care VW spune că a ajuns la nivelul 2++, adică foarte aproape de 3.
Asta înseamnă că mșinile vor putea executa singure inclusiv manevre de depășire și viraj și intrarea independentă în trafic, dar cu supravegherea șoferului.
Cele trei mașini au în spate concepte prezentate anterior în cadrul saloanelor auto chinezești, Code și UNYX, ele fiind dezvoltate fiecare cu câte un partener din China cu care VW are legături foarte vechi și pline de rezultate, dar care au condus în deceniile de colaborare și la o dezvoltare implicită a marilor constructori chinezi.
„Cele trei vehicule concept sunt rezultatul vizibil al strategiei noastre „În China, pentru China”. Astfel, am făcut toate pregătirile necesare pentru a rămâne pe prima poziție printre producătorii auto străini din China”, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen.
Stefan Mecha, CEO al mărcii VW pentru piața din China, spune că mai bine de 20 dintre noutățile ce vor fi lansate în următorii trei ani vor fi NEV, adică vor fi echipate cu propulsii electrice sau PHEV.
Pentru a putea duce la bun sfârșit cele trei proiecte, dar și celelalte modele în curs de dezvoltare, VW și-a construit un nou centru de dezvoltare în Hefei, în care lucrurile merg cu viteza accelerată specifică mărcilor chineze.
Dar dincolo de tehnologii, este impresionantă schimbarea radicală de direcție a VW în privința designului, noile mașini având deja trăsături pe care ne-am obișnuit deja să le vedem la mașinile chinezești ale mărcilor BYD, Huawei sau Xpeng. Andreas Mindt, designerul șef al grupului VW, spune că în pofida schimbărilor de stil, mașinile își păstrează amprenta VW.
ID. ERA a fost dezvoltat în cadrul asocierii SAIC VOLKSWAGEN, fiind un SUV spațios de dimensiuni mari, cu trei rânduri de scaune. Este primul model Volkswagen ce va fi echipat cu tehnologie range extender.
Un generator alimentat cu combustibil încarcă bateria în timpul conducerii și oferă o autonomie suplimentară de peste 700 de kilometri.
Împreună cu autonomia de 300 de kilometri cu o baterie complet încărcată, conceptul poate parcurge astfel peste 1.000 de kilometri.
ID. EVO dezvoltat de Volkswagen Anhui se adresează cumpărătorilor tineri, conștienți de stilul de viață, care doresc să se diferențieze de mulțime.
Bazat pe o platformă de 800 de volți, ID. EVO este primul SUV complet electric de dimensiuni mari din familia Volkswagen ID.
Modelul are în spate conceptul UNYX și este echipat cu o arhitectură electronică de înaltă performanță, care permite accesul la o gamă largă de servicii digitale, și extinde experiența clienților cu actualizări over-the-air la intervale scurte.
ID. AURA este rezultatul colaborării FAW-Volkswagen, fiind primul vehicul concept bazat pe platforma principală compactă (CMP) cu arhitectură proiectată special pentru piața chineză. Prin capacitatea sa mare de calcul bazată pe inteligență artificială, sistemul de conducere automatizată utilizat pe această platformă permite un comportament de conducere inteligent, dar natural.
Este un vehicul complet electric, cu o caroserie de tip notchback, dezvoltat în special pentru clienții din segmentul A.
Mașina dispune de o interfață de utilizator similară cu un smartphone, încorporată în consola centrală a vehiculului. Asistentul umanoid bazat pe inteligență artificială permite controlul funcțiilor vehiculului și al infotainmentului.





