VW recheamă 115.000 mașini din cauza airbagurilor

Da mai departe!

VW face recall pentru 115.000 de vehicule cu airbaguri Takata care ar putea exploda. Dealerii vor înlocui airbagurile din precauție, iar proprietarii ar urma să primească notificările de rechemare până la sfârșitul anului 2024.

Airbagurile Takata sunt unele dintre cele mai periculoase dispozitive de siguranță create vreodată și revin în atenție, deoarece Volkswagen recheamă 114.478 de vehicule. Toate sunt echipate cu umflătoare de airbaguri frontale pe partea șoferului de la Takata și includ modelele Passat din 2006-2007, Passat din 2012-2014, Beetle și Beetle Convertible din 2017-2019. Există și o mențiune neobișnuită a unui Passat Wagon din 2017.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a declarat că vehiculele au un umflător de airbag care „ar putea exploda din cauza degradării propulsorului după expunerea îndelungată la umiditate absolută ridicată, temperaturi înalte și cicluri de temperaturi înalte.” Dacă apare o explozie, fragmente mortale pot răni sau ucide șoferul și alți ocupanți ai vehiculului.

Deși problemele cu airbagurile Takata nu sunt noi, Raportul de Rechemare pentru Siguranță afirmă că „Volkswagen și NHTSA au revizuit constatările din diferite surse… cu privire la siguranța și durata de viață a umflătoarelor de airbag Takata deshidratate.” Testele interne ale Volkswagen asupra componentelor au arătat performanțe mai bune decât alte studii și „nu au identificat niciun defect.”

Totuși, în consultare cu NHTSA, Volkswagen a decis să efectueze o rechemare din precauție. Aceasta nu pare a fi la fel de gravă ca alte rechemări – unde proprietarilor li s-a spus să înceteze imediat să mai conducă – deoarece documentația menționează că „umflătoarele de airbag… în prezent nu prezintă un risc nerezonabil pentru siguranța vehiculelor.”

Originea rechemării datează de ani de zile, iar un calendar a fost stabilit într-un acord cu NHTSA. Aceasta include o combinație de echipamente originale și piese de schimb, deși producătorul auto nu este conștient de nicio problemă.

Proprietarii urmează să fie notificați la sfârșitul acestui an, iar dealerii vor înlocui modulul de airbag frontal pe partea șoferului cu unul care nu conține azotat de amoniu.

Related posts