Producătorul suedez de automobile Volvo Cars a abandonat miercuri obiectivul de a vinde numai vehicule electrice din 2030, invocând necesitatea de a fi ”pragmatic şi flexibil” pe fondul schimbării condiţiilor de pe piaţă şi al reducerii cererii, transmite CNBC.
Volvo Cars, care este deţinută de Geely Holding din China, a fost printre primii producători tradiţionali de maşini care au promis o trecere completă la producţia de vehicule electrice.
Compania a spus că scopul său pe termen lung rămâne să devină un producător de automobile complet electrice. Cu toate acestea, compania a anunţat că îşi propune acum ca între 90% şi 100% din maşinile sale vândute să fie modele complet electrice sau hibride plug-in până în 2030, în timp ce până la 10% vor fi un număr limitat de modele mild hybrid.
Ţinta înlocuieşte angajamentul din 2021 ca gama Volvo Cars să fie complet electrică până la sfârşitul deceniului.
Schimbarea înseamnă că Volvo Cars urmează paşii altor producători din industrie în reducerea ambiţiilor sale pentru vehicule electrice.
Producătorii de automobile din Germania Mercedes-Benz Group şi Volkswagen au anunţat anterior o schimbare în strategiile lor privind vehiculele electrice.
”O maşină electrică oferă o experienţă superioară de condus şi creşte posibilităţile de utilizare a tehnologiilor avansate care îmbunătăţesc experienţa generală a clienţilor. Cu toate acestea, este clar că tranziţia către electrificare nu va fi liniară, iar clienţii şi pieţele se mişcă cu viteze diferite de adoptare”, a declarat Jim Rowan, CEO al Volvo Cars, într-o declaraţie scrisă.”, a spus el.
”Suntem pragmatici şi flexibili, păstrând în acelaşi timp o poziţie de lider în industrie în ceea ce priveşte electrificarea şi durabilitatea”, a spus el.
Acţiunile Volvo Cars s-au tranzacţionat miercuri în scădere cu peste 4%.
Volvo Cars a declarat că ponderea maşinilor complet electrice din gama sa a fost de 26% în al doilea trimestru al anului 2024, menţionând că acesta este cel mai înalt nivel între producătorii auto premium.
Potrivit companiei, cota sa de vehicule electrificate, referindu-se la vehiculele electrice şi hibrizii plug-in, a reprezentat 48%.
Subliniind provocările cu care se confruntă ambiţiile sale de electrificare, Volvo Cars a spus că a avut loc o lansare mai lentă decât se aştepta a infrastructurii de încărcare, o retragere a stimulentelor guvernamentale pe unele pieţe şi o incertitudine suplimentară determinată de tarifele recente pentru vehiculele electrice pe diferite pieţe.
Volvo Cars a spus că aceste evoluţii arată că continuă să existe o nevoie de ”politici guvernamentale mai puternice şi mai stabile” pentru a sprijini tranziţia de la combustibilii fosili.