Vânzările de mașini în Europa, August 2025: Volkswagen T-Roc pe primul loc, Dacia Sandero și Toyota Yaris Cross urmând îndeaproape.
Un număr impresionant de 790.177 de mașini au fost vândute în Europa luna trecută, ceea ce reprezintă o creștere de 5% față de aceeași lună din 2024. Volkswagen a vândut 14.639 de unități din SUV-ul său, T-Roc, făcându-l cea mai bine vândută mașină din Europa pentru luna respectivă și una dintre cele mai populare mașini ale anului de până acum.
Această cifră reflectă o creștere de 14% pentru generația actuală a modelului T-Roc, chiar în momentul în care noul model a debutat la sfârșitul lunii august. Între timp, cei mai apropiați concurenți ai săi – Dacia Sandero și Toyota Yaris Cross, clasați pe locurile doi și trei, respectiv – au înregistrat scăderi față de august 2024.
După Volkswagen T-Roc, Dacia Sandero (13.834 de înmatriculări, în scădere cu 11%) și Toyota Yaris Cross (12.201, în scădere cu 8%) au obținut locul al doilea și al treilea, respectiv, pe lista celor mai bine vândute mașini din Europa în august 2025.
Volkswagen Tiguan a urmat îndeaproape pe locul patru, cu 12.094 de unități vândute, marcând o creștere de 23% față de august 2024. În contrast, Renault Clio a alunecat pe locul cinci, cu 12.091 de înmatriculări – posibil afectat de anticiparea noului model care a debutat la Salonul Auto de la München din 2025. Restul topului 10, întocmit de JATO Dynamics, include Hyundai Tucson pe locul șase, urmat de Dacia Duster, Toyota Yaris, Opel Corsa și Volkswagen Golf.
Model | Vânzări (August 2025) | Schimbare An-la-An |
Volkswagen T-Roc | 14.693 | +14% |
Dacia Sandero | 13.834 | -11% |
Toyota Yaris Cross | 12.201 | -8% |
Volkswagen Tiguan | 12.094 | +23% |
Renault Clio | 12.091 | -1% |
Hyundai Tucson | 11.350 | +28% |
Dacia Duster | 9.813 | -16% |
Toyota Yaris | 9.666 | -6% |
Opel Corsa | 9.585 | +2% |
Volkswagen Golf | 9.444 | -2% |
Creșterea Mărcilor Chineze în Europa
Mărcile auto chineze au înregistrat câștiguri semnificative în Europa în august, cu vânzări totale care au depășit 43.500 de unități – o creștere de 121% față de aceeași lună din 2024. Acest avânt a permis producătorilor chinezi să depășească mărci bine stabilite precum Audi (41.300 de unități) și Renault (37.800).
Este demn de remarcat faptul că aproximativ 40 de mărci chineze diferite sunt active în prezent pe piața europeană. Cu toate acestea, primele cinci – MG, BYD, Jaecoo, Omoda și Leapmotor – au reprezentat 84% din totalul înmatriculărilor de vehicule de marcă chineză.
La nivel de marcă, MG a depășit atât Tesla, cât și Fiat, în timp ce BYD a trecut în fața Suzuki și Jeep. Între timp, nume emergente precum Jaecoo și Omoda depășesc mai multe mărci consacrate, inclusiv Alfa Romeo și Mitsubishi.
Dintre grupurile auto majore, BMW (+11,4%), Renault (+7,8%) și Volkswagen (+4,8%) au înregistrat o creștere solidă în august. Hyundai (+3,3%) și Stellantis (+2,2%) au avut, de asemenea, o evoluție bună.
Cu toate acestea, niciunul nu s-a putut compara cu creșterea explozivă a producătorilor chinezi. SAIC Motor – compania mamă a MG – a înregistrat o creștere de 44,5%, în timp ce BYD și-a triplat aproape vânzările an-la-an, cu un câștig uimitor de 215,7%.
În contrast, mai multe mărci majore au înregistrat scăderi. Toyota a scăzut cu 1,5%, Ford cu 1,4%, iar Volvo a înregistrat o scădere accentuată de 21,2%. Cel mai notabil, vânzările Tesla au scăzut cu 22,5% în august, evidențiind presiunea competitivă în creștere pe piața VE. Iată cum s-a descurcat fiecare dintre aceste grupuri luna trecută:
Grup | Vânzări (August 2025) | % Schimbare Față de August 2024 | Cota de Piață (August 2025) |
Volkswagen Group | 219.048 | +4,8% | 27,7% |
Stellantis | 106.078 | +2,2% | 13,4% |
Renault Group | 75.328 | +7,8% | 9,5% |
Hyundai Group | 68.923 | +3,3% | 8,7% |
BMW Group | 61.402 | +11,4% | 7,8% |
Toyota Group | 59.677 | -1,5% | 7,5% |
Mercedes-Benz | 44.225 | +1,4% | 5,6% |
Ford | 25.930 | -1,4% | 3,3% |
Volvo | 16.101 | -21,2% | 2,0% |
SAIC Motor | 16.000 | +44,5% | 2,0% |
Vehiculele Electrice în Ascensiune
Chiar și cu vânzările de mașini electrice în scădere în SUA, VE-urile și-au continuat trendul ascendent în Europa în august 2025, înregistrând o creștere an-la-an de 27%, cu 159.756 de înmatriculări noi. Tesla Model Y a rămas cel mai bine vândut model VE, în ciuda unei scăderi a vânzărilor de 37%, ajungând la 8.330 de unități.
Cu toate acestea, Tesla și-a pierdut poziția de lider în înmatriculările totale de vehicule electrice cu baterie (BEV). În august, Tesla a înregistrat 14.753 de înmatriculări, în timp ce Volkswagen a preluat primul loc cu 16.523 de unități vândute.