Volkswagen reduce producția ID.4 în SUA și trimite angajații în concediu forțat

Da mai departe!

Cererea de mașini electrice scăzută din SUA a mai făcut o victimă în gama producătorului VW, care miza pe clienții americani, dar s-a văzut nevoită să renunțe pe rând la modelele sale cu baterii.

Producția lui VW ID.4, singurul automobil electric al germanilor care este asamblat în SUA, a fost redusă masiv iar o bună parte dintre angajați au fost trimiși acasă, ca urmare a vânzărilor slabe ale acestui model.

Pentru VW nu este o surpriză, dat fiind că piața din SUA este tot mai puțin atrasă de mașinile complet electrice.

Decizia președintelui Trump de a nu mai acorda subvenția de 7.500 de dolari a pus capac acestei piețe, astfel că ritmul uzinei VW din Chattanooga a fost redus la maxim.

Potrivit presei din SUA, 160 de angajați care lucrează la linia de producție a lui ID.4 vor intra în concediu forțat de luna viitoare.

Reprezentanții companiei germane au confirmat că decizia de a trimite angajații acasă a fost luată din cauza cererii scăzute pentru vehiculele electrice. Volkswagen va continua să producă în aceeași uzină modelele cu motoare cu combustie, SUV-urile Atlas și Atlas Cross Sport, care se bucură de succes în continuare în rândul clienților americani.

Modelul VW ID.4 este cel mai vândut automobil electric al grupului german, la nivel global, fiind unul dintre cele mai vândute vehicule cu propulsie electrică din Europa.

Volkswagen a avut de luat decizii dificile pentru gama sa de mașini electrice, chiar dacă planurile inițiale se bazau pe o piață în creștere.

Prima lovitură a fost cea primită de ID.7, o mașină apreciată de clienții de pe alte piețe, inclusiv din Europa, dar care în SUA nu a mai fost lansată, din același motiv al scăderii vânzărilor de automobile electrice. Inițial, lansarea a fost amânată, ulterior fiind însă anulată complet.

O decizie similară a fost luată și în cazul lui ID.Buzz, care în prezent nu se mai exportă către SUA, deși modelul este încă prezent în configuratorul mărcii pentru piața americană.

În trimestrul 4 din 2024, vânzările lui ID.Buzz au depășit cu puțin 1.000 de unități, fiind comparabile cu cele ale lui Golf R, un model exclusivist, de nișă, iar în primul trimestru al lui 2025 vânzările au crescut până aproape de 2.000 de unități, mult sub cele ale lui ID.4, care înregistra 7.700 de unități vândute.

Apoi a venit trimestrul al doilea, când vânzările minibuzului electric s-au prăbușit la puțin peste 500 de unități, în timp ce ID.4 a scăzut la 2.000 de unități.

VW a raportat pentru trimestrul al doilea vânzări de 71.395 unități, pe piața din SUA, dar mașinile electrice au însumat doar puțin peste 2.500 unități.

De la începutul anului, vânzările de electrice ale VW, în SUA, s-au ridicat la 160.000 de automobile, dintre care doar 12.000 au fost electrice.

Related posts