Producătorul german de mașini sport Porsche AG a raportat luni o scădere de 28% a vânzărilor din China în 2024, deoarece o slăbiciune persistentă pe cea mai mare piață auto din lume a lovit producătorii de mașini germani, scrie Reuters.
Porsche, deținută majoritar de Volkswagen a vândut 56.887 de vehicule în 2024 în China, față de 79.283 în 2023.
Scăderea a afectat vânzările globale, care au scăzut cu 3% la 310.718 vehicule comparativ cu 2023. Acest lucru a venit în ciuda creșterii pe celelalte piețe ale sale, inclusiv cu o creștere de 11% în Germania.
Consumatorii chinezi sunt din ce în ce mai reticenți în a cheltui bani pe bunuri de lux pentru creșterea economică slăbită ca urmare a unei crize imobiliare din țară.
„În general, ne-am arătat a fi extrem de robusti într-un mediu de piață provocator în 2024”, a declarat membrul consiliului Porsche, Detlev von Platen, într-un comunicat.
Porsche a declarat în octombrie că își va reduce rețeaua de dealeri din China, reflectând cererea slabă persistentă.
În cazul Mercedes-Benz, vânzările de mașini de bază au scăzut și în 2024, a declarat producătorul auto săptămâna trecută, afectate de o scădere de 7% în China, în timp ce vânzările din China pentru marca Volkswagen au scăzut cu 8,3%, până la 2,2 milioane de vehicule.