Vânzările de mașini noi au crescut cu 11% în septembrie în Europa

Da mai departe!

Datele preliminare privind vânzările de mașini noi din luna septembrie, în Europa arată că numărul de autoturisme a crescut cu 11%, de la 1,10 milioane în a noua lună din 2024 până la 1,22 milioane în septembrie 2025.

Conform companiei de cercetări de piață Dataforce, care acoperă 98% dintre piețele din UE, Marea Britanie, Norvegia, Islanda și Elveția, vânzările mărcilor europene au crescut cu 9,7% în septembrie, în timp ce cele ale brandurilor de proveniență chineză au urcat cu nu mai puțin de 149%. O creștere ușoară, de doar 2% au înregistrat și mărcile din Coreea de Sud, în timp ce numărul de mașini japoneze vândute a rămas constant.

În urma acestei evoluții, cota de piață a mărcilor chineze a atins un record absolut de 7,4%.

Vânzările de vehicule complet electrice (BEV) au crescut în septembrie cu 22% la nivelul continentului, sunt majorarea de 63% înregistrată de hibridele cu încărcare la priză (PHEV), dar peste cea a mașinilor full hybrid (HEV) de 16%.

Creșterea accelerată a vânzărilor de mașini PHEV este pusă de analiști pe seama reorientării rapide a producătorilor chinezi către aceste sisteme de propulsie, după ce Uniunea Europeană a impus taxe majorate pentru cele complet electrice (BEV). Dovada este poziționarea în vârful clasamentului vânzărilor de PHEV-uri a patru mărci din China.

În septembrie, brandul cu cea mai rapidă creștere a vânzărilor a fost BYD (+444%) până la 24.336 de unități fapt ce a plasat marca pe poziția a 20-a în clasamentul lunar al vânzărilor, peste Fiat, care ocupă locul 21.

O altă marcă din China, MG, a înregistrat o creștere cu 77%, ajungând la 33.536 de unități vândute, și urcând până pe locul locul 15 în clasamentul general, înaintea unor mărci precum Volvo, Nissan, Citroen și Cupra.

Și alte mărci chineze au înregistrat creșteri majore, e drept, pornind de la un volum destul de redus al vânzărilor. Astfel, Leapmotor International, marcă deținută parțial de grupul Stellantis, a raportat vânzări de 3.388 în septembrie, Chery a înregistrat 1.690 de mașini vândute, iar mărcile Jaecoo și Omoda ale grupului Chery au înregistrat vânzări de 9.461, respectiv, 7.302 de unități.

În același timp, italienii de la Alfa Romeo au înregistrat o creștere cu 74%, până la 5.712 unități vândute, spaniolii de la Cupra au raportat o creștere cu 45%, până la 25.196 de unități, iar francezii de la Citroen au înregistrat o creștere cu 27%, până la 28.301 unități. În rest, creșterile au fost mai reduse.

Clasamentul mărcilor este condus, în septembrie 2025, de Volkswagen (124.875 unități), brand urmat de Toyota (77.870 unități), Skoda (76.693 unități), BMW (67.156 unități), Renault (64.115 unități), Mercedes-Benz (64.085 unități), Audi (60.388 unități), Peugeot (53.525 unități), Kia (48.556 unități) și Dacia, marca românească ocupând locul 10 cu 48.502 unități.

Cele mai vândute modele în septembrie 2025 au fost, în ordine, Tesla Model Y (25.938 unități), Renault Clio (20.146 unități), Dacia Sandero (19.200 unități), Volkswagen T-Roc (18.652 unități), și Volkswagen Golf (18.256 unități).

Related posts