Se raportează că Ford lucrează la o versiune hibridizată a Mustang-ului de a șaptea generație. Ford dezvoltă un Mustang hibrid, la câțiva ani după ce a abandonat prima sa încercare, dar nu știe cum îl vor primi fanii modelului.
Scurgerile de informații sugerează că proiectul a intrat în faza „Technology Prove-Out” (Testarea Validității Tehnologiei), ceea ce înseamnă că prototipuri electrificate de testare există deja. Nu este clar dacă această tehnologie va ajunge efectiv pe piață.
Ford Mustang a fost multe lucruri de-a lungul vieții sale: un muscle car, un pony car, un supercar și chiar un SUV electrificat. Dacă cele mai recente rapoarte se adeveresc, Mustang-ul ar putea adăuga în curând hibrid la repertoriul său.
Această știre provine de la site-ul de știri axat pe Ford, Ford Authority. Surse familiare cu proiectul au declarat publicației că Ford lucrează la o versiune electrificată a generației actuale de Mustang (S650), care are numele de cod intern S650E.
Detaliile exacte ale proiectului nu sunt clare în acest moment. Nu se știe dacă electrificarea înseamnă că Ford a echipat Mustang-ul cu un hibrid ușor (mild hybrid) tradițional, sau dacă au mers până la capăt cu o variantă plug-in. Ceea ce spune raportul este că Ford a cuplat un tip de motor electric (sau motoare) cu un propulsor pe benzină, vizând fie creșterea performanței, fie îmbunătățirea eficienței.
De asemenea, nu este clar cu ce configurație de motor Ford a combinat sistemul hibrid. De-a lungul anilor, Ford a oferit Mustang-ul cu o mulțime de opțiuni sub capotă. Generația actuală (S650) este vândută cu motorul EcoBoost de 2.3 litri cu patru cilindri și cu V8-ul de 5.0 litri (plus cel de 5.2 litri găsit în GTD).
Laurie Transou, inginerul șef global al gamei Mustang, a declarat că Ford își va păstra motorul V8 atât timp cât acesta poate fi vândut. Acest lucru ridică o întrebare: Adaugă Ford o opțiune hibrid V8-ului de dragul eficienței, sau ar putea susține motorul EcoBoost cu mai multă putere – sau ar putea fi vorba de cu totul altceva?
Separat, nu este clar nici ce înseamnă un propulsor hibrid pentru transmisia manuală a Mustang-ului. Nu este neobișnuit ca un producător auto să cupleze un sistem mild hybrid cu o transmisie manuală, deși este destul de rar. Transou a menționat, de asemenea, că Ford va continua să vândă transmisia manuală atâta timp cât consumatorii sunt interesați de ea.
Agenția Associated Press a raportat anul trecut că rata de achiziție a motorului V8 pentru Mustang era de 67%, iar peste un sfert dintre acești cumpărători îl echipau cu transmisia manuală. Această combinație, împreună cu un sistem hibrid, ar putea fi destul de interesantă.
Conform sursei, proiectul S650e a intrat în faza „Technology Prove-Out” a Ford, ceea ce înseamnă că există, cel mai probabil, niște prototipuri de testare pe șosele care au o formă de electrificare sub capotă.
Totuși, nu vă entuziasmați prea tare. Am mai trecut prin asta cu Mustang-ul, și nu există nicio garanție că modelul va ajunge în producție. Dacă vă amintiți, Ford a lansat ideea unui Mustang hibrid în 2017, dar proiectul nu s-a concretizat niciodată. S-a raportat că programul a fost anulat în 2022, în pregătirea pentru un Mustang complet electric, deși CEO-ul Jim Farley a declarat ulterior că un Mustang complet electrificat pur și simplu nu se va întâmpla.
Ford nu a confirmat nimic oficial, iar producătorul auto nu a răspuns cererii de comentarii din partea InsideEVs până la momentul publicării.
Dacă un Mustang hibrid ajunge pe piață, acesta reprezintă un moment crucial pentru acest „pony car”. Mustang-ul a fost întotdeauna un fel de barometru pentru ceea ce cultura auto americană este dispusă să tolereze, iar cu reglementările CAFE mai stricte care se profilează la orizont, necesitatea unui hibrid este pusă sub semnul întrebării. Pe de altă parte, vehiculele hibride în general devin tot mai populare, așa că poate momentul potrivit pentru a încerca este chiar acum.
Marea necunoscută rămâne dacă fanii Mustang vor accepta sau se vor revolta împotriva unui hibrid. La urma urmei, fanii Mustang încă se înfurie când menționezi numele complet al modelului Mach-E, și totuși, cumpărăm ambele mașini. Dacă istoria ne poate servi drept ghid, atâta timp cât mașina arată ca un Mustang și sună măcar pe jumătate furioasă, sigla va supraviețui.