Trei crossover-uri Aito, rezultate din colaborarea dintre Huawei și Seres, au debutat la IAA Mobility 2025 din München, sugerând lansarea lor pe piața europeană. Aceste modele sunt disponibile cu variante de propulsie complet electrică (BEV) și cu autonomie extinsă (EREV). Prețul lor în China variază între 229.800 și 449.800 de yuani (aproximativ 32.220 – 64.060 USD).
Aito este o marcă formată din parteneriatul dintre producătorul auto de stat Seres și gigantul tehnologic Huawei. Colaborarea a început în 2021, când SUV-ul Seres M5 a devenit disponibil în magazinele Huawei. Succesul acestui model a dus la formarea mărcii comune Aito, care a devenit prima sub umbrela rețelei de vânzări de mașini HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance), deținută de Huawei.
Linia de modele Aito include în prezent patru crossover-uri: M5, M7, M8 și M9. În unele regiuni de peste hotare, inclusiv în Orientul Mijlociu, acestea sunt vândute sub brandul Seres. Trei dintre cele patru modele disponibile în China au fost prezentate la IAA Mobility 2025.
Modelele Aito de la München
Cele trei modele Aito expuse la IAA Mobility 2025 au fost M5, M8 și M9. Modelul M7 nu a fost prezentat, probabil pentru că noua sa generație va fi lansată pe piața internă chineză pe 23 septembrie.
Aito M5
Aito M5 este SUV-ul entry-level al mărcii, lansat inițial în 2022. Un SUV de dimensiuni medii cu un design elegant și o linie a plafonului joasă, M5 are dimensiuni de 4785 mm lungime, 1930 mm lățime și 1625 mm înălțime, cu un ampatament de 2880 mm. O caracteristică notabilă este senzorul LiDAR cu 192 de linii, montat pe plafon.
Interiorul oferă două rânduri de scaune și un ecran central plutitor de 15,6 inch. În spatele volanului cu două spițe se află un panou de instrumente LCD. Consola centrală include două suporturi de încărcare wireless pentru telefoane și spații pentru pahare.
Aito M5 este disponibil în variante BEV și EREV. Varianta BEV are un motor electric pe puntea spate de 200 kW (268 CP), alimentat de o baterie LFP CATL de 83 kWh, oferind o autonomie de 602 km (ciclu CLTC). Versiunea EREV are un motor termic de 1.5 litri care încarcă o baterie de 42 kWh. M5 EREV este disponibil cu tracțiune spate (200 kW/268 CP) sau integrală (365 kW/489 CP).
În China, prețul modelului Aito M5 este de 229.800 – 249.800 de yuani. Din ianuarie până în iulie 2025, au fost livrate 21.064 de unități.
Aito M8
Aito M8 este cel mai bine vândut SUV de dimensiuni mari din China în segmentul său (perioada aprilie-iulie 2025). Varianta cu autonomie extinsă a fost lansată în aprilie 2025, iar modelul complet electric a debutat la sfârșitul lunii august. Designul său include faruri unite printr-o bandă LED și mânere de uși escamotabile. Dimensiunile sunt de 5190 mm lungime, 1999 mm lățime și 1795 mm înălțime, cu un ampatament de 3105 mm.
Interiorul poate fi configurat cu cinci sau șase locuri. Consola centrală este echipată cu un ecran triplu: un panou de instrumente LCD de 12,3 inch, un ecran principal de 15,6 inch și un monitor de 16 inch pentru pasagerul din față. De asemenea, mașina suportă un head-up display cu realitate augmentată (AR-HUD) cu o imagine de 68 de inch.
Aito M8 EREV este echipat cu un sistem de tracțiune integrală cu două motoare, cu o putere totală de 392 kW (526 CP) și un motor termic de 1.5 litri. Autonomia electrică variază între 201 km și 310 km, în funcție de capacitatea bateriei (37 kWh sau 53.4 kWh). Varianta complet electrică are tracțiune spate (227 kW/304 CP) și o baterie de 100 kWh pentru o autonomie de 705 km, iar versiunea 4×4 oferă 387 kW (519 CP) și o autonomie de 655 km.
În China, prețul Aito M8 este de 359.800 – 449.800 de yuani. Între aprilie și iulie 2025, au fost livrate 56.748 de unități.
Aito M9
Aito M9 este modelul de top al mărcii, lansat în China în decembrie 2023. Are un design distinctiv, cu faruri și stopuri în formă de mănușă. Este cel mai mare model Aito, cu dimensiuni de 5230 mm lungime, 1999 mm lățime și 1800 mm înălțime, cu un ampatament de 3110 mm. O altă caracteristică notabilă este prezența a patru senzori LiDAR.
Interiorul oferă opțiuni cu cinci sau șase locuri, iar consola centrală include un ecran triplu similar cu cel de pe M8.
Aito M9 EREV are o baterie de 52 kWh și un motor termic de 1.5 litri, cu o autonomie electrică de 290 km. Sistemul de propulsie cu două motoare și tracțiune integrală produce 365 kW (489 CP). Varianta BEV vine cu o baterie de 100 kWh și două motoare electrice pentru un total de 390 kW (523 CP).
Prețul Aito M9 în China este de 469.800 – 569.800 de yuani. Din ianuarie până în iulie 2025, au fost livrate 70.025 de unități.
Aceste lansări la IAA Mobility sugerează că Huawei și Seres sunt gata să concureze pe piața europeană, aducând un mix de tehnologie de vârf, design modern și prețuri competitive, o strategie care ar putea schimba echilibrul în segmentul mașinilor electrice.