Toyota Motor a reluat producţia primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potenţialele probleme de siguranţă

Da mai departe!

Toyota Motor a reluat producţia primului său vehicul electric, bZ4X, după ce a remediat potenţialele probleme de siguranţă care au oprit vânzările noului model alimentat cu baterii mai bine de trei luni, transmite Reuters.

Cel mai mare producător de automobile din Japonia, care a intrat târziu pe piaţa de vehicule electrice, a rechemat 2.700 de bZ4X la nivel global în iunie, după ce a descoperit că există riscul ca roţile maşinii să se slăbească.

Subaru, la care Toyota deţine o participaţie de 20%, a trebuit, de asemenea, să recheme automobile ale modelului aferent Solterra, pe care l-a dezvoltat în comun cu Toyota.

O notificare de rechemare transmisă în iunie de Toyota Ministerului japonez al Transporturilor spunea că virajele bruşte şi frânarea bruscă ar putea cauza slăbirea şuruburilor butucului, crescând riscul ca o roată să se desprindă de pe vehicul.

Producătorul auto a declarat joi, într-o declaraţie către minister, că se va asigura că şuruburile butucului au fost înlocuite şi strânse corespunzător în noile versiuni ale bZ4X.

În plus, Toyota a spus că a identificat şi remediat o potenţială problemă cu airbagurile din maşină.

Unele airbag-uri au fost instalate necorespunzător din fabrică şi riscau să se defecteze sau să provoace răni din cauza plasării unei curele în interiorul ansamblului airbag-ului.

Toyota nu a dezvăluit anterior această problemă.

Masahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota, a declarat într-un briefing că producătorul auto a descoperit problema airbag-ului abia în ultima lună sau două.

”Ne cerem scuze din nou pentru îngrijorarea, anxietatea şi neplăcerile pe care le-am cauzat clienţilor noştri, dealerilor şi părţilor interesate”, a spus Maeda.

El a refuzat să comenteze cât a costat rechemarea.

Toyota s-a confruntat cu critici din partea grupurilor de mediu şi a investitorilor care doresc ca grupul să se extindă mai rapid pe segmentul vehiculelor electrice cu baterii.

Toyota a respins criticile, spunând că trebuie să ofere opţiuni de maşini care să se potrivească diferitelor pieţe şi clienţi.

Hibrizii precum Prius rămân mult mai populari pe piaţa de origine a Toyota.

Vehiculele electrice cu baterie pur au reprezentat doar 1% din maşinile de pasageri vândute în Japonia anul trecut, potrivit datelor din industrie.

BZ4X este disponibil pentru închiriere doar în Japonia – un serviciu care va fi reluat pe 26 octombrie, a spus Maeda. El nu a precizat când vor relua vânzările în SUA.

Doar 232 de unităţi de crossover, prezentate ca răspunsul Toyota la modelul Y al Tesla şi ID.4 al Volkswagen, au fost vândute anul acesta în Statele Unite.

Anul trecut, producătorul auto japonez a angajat aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru a dezvolta vehicule electrice cu baterii. Se aşteaptă ca vânzările anuale ale companiei de astfel de maşini să ajungă la doar 3,5 milioane de vehicule până la sfârşitul deceniului, aproximativ o treime din vânzările anuale curente ale maşinilor sale pe benzină.

Related posts