Toyota continuă să cucerească Europa cu strategia bazată pe hibride

Da mai departe!

Toyota a înregistrat un nou record de vânzări în Europa în 2024, într-un an în care condițiile din piață au fost destul de instabile, mai mulți competitori având vânzările afectate. Întârzierea în procesul de tranziție la propulsia electrică a reprezentat din nou un avantaj pentru japonezi, pe piața europeană, vânzările de hibride fiind principalul motor de creștere.

Toyota Motor Europe a ​​vândut 1,2 milioane de vehicule în 2024, un volum fără precedent în istoria mărcii în regiune, la finalul unui an în care creșterea a fost  de 4% față de anul precedent.

Compania japoneză a depășit pragul de un milion de vehicule vândute în Europa în 2022, apoi a crescut la 1,1 milioane un an mai târziu, iar acum merge mai departe cu un procent uriaș, de 74% din totalul vânzărilor, reprezentat de vehiculele cu propulsie hibridă sau electrică.

Cea mai mare parte din aceste vânzări este dată de marca Toyota, care a vândut 1,12 milioane de vehicule, restul fiind mașini premium ale brandului Lexus. Cu aceste cifre, Toyota reușește să rămână a doua cea mai vândută marcă de autoturisme din Europa, fiind depășită doar de VW.

Compania subliniază în mesajul transmis faptul că strategia câștigătoare, bazată pe abordarea reducerilor de emisii pe mai multe căi, este singura explicație a succesului.

Vânzările Toyota de mașini electrice au cunoscut o creștere accelerată, chiar dacă marca are deocamdată pe piață un singur model și se pregătește să-l lanseze pe al doilea. Cu 24.998 de unități vândute (bZ4X și Mirai), Toyota are un procent infim, doar 2%, din totalul vânzărilor, reprezentat de mașinile cu propulsie cu baterii, însă ponderea mașinilor hibrid a compensat acest dezechilibru.

În total, au fost livrate 902.902 vehicule hibride, PHEV, BEV și FCEV, în creștere cu 10% față de anul anterior.

Cele mai vândute modele hibride ale Toyota, în 2024, în Europa, au fost Yaris Cross Hybrid (199.778), Yaris Hybrid (160.128), Corolla Hybrid (135.118), C-HR Hybrid (115.525), RAV4 hibrid/hibrid cu plug-in (91.094).

Și pentru Lexus anul 2024 a adus un nou record de vânzări, cu 88.184 vehicule, în creștere cu 20%, dar volumul este nesemnificativ în raport cu Toyota și cu principalii săi concurenți din regiune.

De asemenea, divizia de vehicule comerciale, Toyota Professional Proace, a avut de asemenea vânzări record, cu 94.283 de vehicule, în creștere cu +20% față de anul anterior.

„Suntem foarte mulțumiți de performanța noastră de vânzări din 2024, care reflectă susținerea clienților pentru abordarea noastră pe mai multe căi a vehiculelor electrificate. Creșterea noastră este rezultatul oferirii clienților a posibilității de a alege tehnologii combinate cu o marcă puternică, puterea produsului și sprijin excelent din partea partenerilor noștri de retail”, spune Matt Harrison, CCO al Toyota Motor Europe.

Related posts