Toyota ar putea fi primul dintre producători auto tradiţionali care să abandoneze maşinile pe benzină pentru cele hibride

Da mai departe!

Toyota ar putea fi unul dintre producători de automobile tradiţionali care dezvoltă cel mai lent vehicule electrice, dar ar putea fi primul care să abandoneze maşinile alimentate doar cu benzină, în favoarea celor hibride, relatează Reuters.

La aproape trei decenii de la lansarea Prius, hibridul său de pionierat pe benzină-electric, Toyota se îndreaptă spre a converti cea mai mare parte, şi în cele din urmă poate toată gama sa de modele Toyota şi Lexus la modele numai hibride, au declarat doi directori ai Toyota pentru Reuters.

Accentul încăpăţânat al Toyota asupra hibrizilor faţă de vehiculele electrice face parte dintr-o provocare mai amplă a celui mai mare producător de automobile din lume la adresa industriei predominante şi a reglementăţii ortodoxe conform căreia toate maşinile vor fi electrice în viitorul apropiat.

Preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat în ianuarie că crede că ponderea globală a vehiculelor electrice va depăşi doar nivelul de 30%. În schimb, producătorul auto japonez promovează o strategie ”cu mai multe căi”, care include vehicule electrice împreună cu hibrizi, vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen, combustibili verzi şi, potenţial, alte tehnologii care nu au apărut încă.

”În viitor, intenţionăm să evaluăm, gamă cu gamă, dacă este logic să mergem integral hibrid”, a declarat David Christ, şeful de vânzări şi marketing pentru Toyota în America de Nord, pentru Reuters.

Aceste evaluări vor veni cu fiecare reproiectare a modelului, dacă nu mai devreme. Aceasta include revizuirea în aşteptare a RAV4 pentru modelul anului 2026.

RAV4, cel mai bine vândut SUV din America, are deja variante hibride care reprezintă aproximativ jumătate din vânzări.

Două persoane familiarizate cu discuţiile de planificare a produselor Toyota au spus că producătorul auto este foarte probabil să renunţe la versiunea doar pe benzină pentru piaţa din America de Nord, dar nu a luat o decizie finală.

Producătorul auto a încetat deja să ofere o versiune doar pe benzină a Camry, cel mai bine vândut sedan din America, pentru modelul anului 2025, în timp ce robustul Land Cruiser şi monovolumul Sienna, de exemplu, vin acum doar ca hibrizi.

Multe dintre modelele doar hibride vor veni probabil ca hibrid plug-in cu o baterie mai mare, potrivit celor două persoane, care au refuzat să fie numite.

Efortul Toyota de a converti toată sau aproape toată gama sa din America de Nord în vehicule numai hibride nu a fost raportat anterior.

NOI REGULI PENTRU EMISII

Strategia hibridă a producătorului auto urmăreşte să-i consolideze poziţia deja dominantă într-o parte a pieţei care şi-a găsit o nouă perioadă de viaţă pe măsură ce cererea de vehicule electrice încetineşte, parţial din cauza preţurilor ridicate şi a problemelor de încărcare.

Hibrizii Toyota nu au nevoie de încărcare şi comută fără probleme între benzină şi energie electrică sau le folosesc pe ambele simultan, în funcţie de condiţiile de condus.

Hibrizii săi plug-in pot fi încărcaţi şi de obicei parcurg aproximativ 64 km) cu puterea bateriei, ca un EV, înainte ca motoarele lor pe benzină să fie necesare.

Excluzând două vehicule electrice şi o maşină cu celulă de combustibil la vânzare în America de Nord, există în prezent alte 31 de modele Toyota şi Lexus. Opt sunt deja numai hibride şi opt sunt disponibile numai în versiunile pe benzină.

Strategia hibridă va oferi Toyota, de asemenea, avantaje unice în respectarea restricţiilor din ce în ce mai severe privind emisiile de carbon din SUA, au spus directorii Toyota şi experţii din industrie.

Pe măsură ce SUA scad limitele de poluare în conformitate cu reglementările anunţate în martie, vânzările de hibride în plină expansiune ale Toyota ar putea ajuta producătorul de automobile să economisească miliarde de dolari în amenzi şi costuri de reglementare, în timp ce va  oferi Toyota mai mult timp pentru a dezvolta vehicule electrice sau alte vehicule cu emisii zero.

Noile standarde de emisii intră în vigoare începând cu modelul anului 2027 şi va dura până în 2032.

Christ a spus că Toyota nu a stabilit un termen limită pentru producerea unei game complet hibride şi că în cazul anumitor modele, cum ar fi pickup-urile şi maşinile economice, ar putea dura mai mult din cauza sensibilităţii la preţurile de consum la versiunile entry-level.

Pe lângă hibrizi, Toyota îşi propune să convertească aproximativ 30% din flota sa globală în vehicule electrice până în 2030, concentrându-se pe un număr mic de versiuni complet electrice ale modelelor existente cel mai bine vândute, potrivit unor două surse familiare cu planificarea produselor Toyota.

Toyota a anunţat anterior că va investi 35 de miliarde de dolari în baterii noi şi platforme EV până atunci.

În mai, producătorul de automobile a prezentat un mic prototip de motoare cu combustie despre care spunea că ar putea funcţiona într-o zi cu biocombustibili sau benzină sintetică cu emisii reduse de carbon şi ar putea fi asociat cu sisteme de propulsie hibride.

Dar scopul principal al reducerii dimensiunii motorului, conform uneia dintre cele două surse familiarizate cu planificarea produselor Toyota, a fost să îi permită să dezvolte hibrizi într-un mod diferit.

În loc să înceapă cu o maşină pe benzină şi să adauge o baterie, intenţionează să înceapă cu noua sa platformă EV şi să adauge motoarele minuscule pentru a crea o opţiune hibridă mai eficientă.

Potrivit uneia dintre cele două surse, primul hibrid bazat pe noua platformă şi motor va fi probabil un hibrid plug-in Corolla, care va ajunge probabil pe piaţa din China în 2026 şi în Statele Unite în 2027.

Boom-ul hibrid al Toyota se datorează deceniilor de investiţii în reducerea costurilor şi creşterea eficienţei şi a performanţei motoarelor sale pe benzină-electrice.

Pentru cele mai multe modele Toyota, decizia de a opta doar pentru modele hibride nu esteo problemă pentru producătorul auto şi clienţii săi, deoarece tehnologia pentru un hibridul tradiţional adaugă de obicei mai puţin de 2.000 USD la preţul de vânzare cu amănuntul al unei maşini.

În plus, în timp ce hibrizii timpurii erau lenţi, modelele de astăzi oferă adesea mai multă putere decât variantele lor numai pe benzină.

Aceste progrese elimină cele mai mari două preocupări ale consumatorilor, care ani de zile au făcut din hibrizi în mare parte o nişă de automobile, reprezentând mai puţin de 3% din totalul vânzărilor din SUA chiar şi în 2019.

 Acum, acestea sunt la 11,3% şi cresc rapid, potrivit specialistului în servicii auto Cox Automobile.

Toyota a cunoscut o creştere mult mai dramatică datorită dominaţiei sale asupra sectorului hibrid, aducând producătorul de automobile în punctul de vârf care i-a împins pe directori să ia în considerare acum o gamă complet hibridă.

Hibrizii au reprezentat doar 9% din vânzările Toyota în 2018, dar 37% în iunie. Creşterea vânzărilor hibride a fost un factor cheie care a condus profitul şi preţul acţiunilor la maximele istorice în acest an.

Christ a spus că Toyota se aşteaptă ca vânzările de hibride să continue să accelereze.

”Anul viitor”, a spus el, ”cu siguranţă vom depăşi cu mult 50% din volumul nostru total”.

Vânzările de hibride Toyota din SUA până pe 30 iunie au crescut cu 66% faţă de anul trecut, la 438.845 de vehicule, a spus compania, în comparaţie cu vânzările de vehicule electrice de doar 15.107.

Cox Automotive, cu sediul în Atlanta, estimează că creşterea cererii pentru vehicule electrice va rămâne probabil modestă în următorii câţiva ani.

”Creşterea EV va continua, dar nu va atinge ritmul mare pe care l-am văzut în ultimii câţiva ani”, a spus analistul senior al Cox Stephanie Valdez Streaty.

”Hbrizii şi plug-in-urile obişnuite pe gaz-electrice vor continua să afecteze vânzările de vehicule electrice între timp, deoarece sunt alternative mai uşoare şi mai familiare şi nu există anxietate de gamă.”

Related posts