Test de prim contact cu Subaru Crosstrek

Da mai departe!

Autoreport.ro a fost în Bulgaria pentru un test de prim contact pentru Subaru Crosstrek, care va înlocui mai vechiul XV. SUV-ul compact al japonezilor se află la a 4-a generație, iar de data aceasta a adoptat numele internațional și în Europa.

Noul Subaru Crosstrek este succesorul actualului SUBARU XV, care a debutat în 2011 ca lider al unei noi generații de produse Subaru. A fost de fapt primul care a adoptat moderna „Platformă Globală Subaru”, precum și noua filozofie de design „Dynamic x Solid”. A combinat dinamismul cu senzația unui design precis, atât în interior, cât și în linia externă.

SUBARU XV a stabilit un concept unic datorită dimensiunilor sale compacte, performanțelor sale SUV și în special datorită naturii sale proprii, care se putea potrivi cu ușurință în contexte urbane și extra-urbane. Această alegere a devenit populară printre o gamă largă de clienți, de la tineri la adulți. Din acest motiv, noul model trebuie să păstreze valoarea predecesorului său și să continue să îndeplinească așteptările unei baze largi de utilizatori. A fost necesară și evoluția proiectului în concordanță cu timpurile, pentru a se potrivi evoluției sociale, deoarece a adus noi stiluri de viață și utilizarea tot mai crescută a tehnologiei.

În ceea ce privește exteriorul, noul Subaru Crosstrek afișează un stil ușor și dinamic care transmite fermitatea și soliditatea bine conturate ale unui SUV compact cu caracter de crossover. Interiorul a fost proiectat cu accent pe ușurința în utilizare și confort, asigurând o experiență relaxantă în orice situație de conducere.

Evoluția acestui model îl menține distractiv și atrăgător de condus. Se simte confortabil în timp ce se deplasează prin oraș, la fel cum se simte și pe traseele extra-urbane. Nu există îndoială cu privire la calitățile dinamice ale vehiculului, dar nici cu privire la confortul ridicat oferit atunci când transportă oameni sau lucruri, în spațiul său confortabil, cald și finisat.

Se acordă o atenție specială ideii de relaxare și confort experimentate în timpul condusului. Celebrele calități de manevrare și siguranță, binecunoscute pe orice tip de rută, au fost complet păstrate de ingineri, care au decis să se concentreze pe structura interioarelor.
Prin urmare, Subaru, în colaborare cu diferite echipe de specialiști ortopedici din diverse instituții și școli de medicină, și-a fundamentat abordarea față de experiența de conducere, analizând profund structura corpului uman, văzută ca principala interfață între mașină și șofer. Aceste studii au evidențiat toate posibilele cauze ale bolilor legate de confortul în timpul călătoriei, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri.
Pe baza acestor studii, cea mai recentă tehnologie Subaru a permis redirecționarea Platformei Globale Subaru, bazându-se pe aceste noi fundamente. Ca rezultat, menținând dinamica neschimbată, sentimentul de confort a fost întărit pentru a oferi o experiență plăcută în orice tip de rută și pentru a spori dorința de a continua drumul.

În ultimii ani s-a observat o creștere exponențială în utilizarea instrumentelor digitale precum smartphone-urile și tabletele, care acum fac parte din viața de zi cu zi a oamenilor. Din acest motiv, în prezent este o așteptare normală ca sistemul de infotainment al unei mașini actuale să ofere aceleași funcții pentru a nu renunța la acest tip de confort. În răspuns la aceste necesități, Subaru a echipat noul Crosstrek cu cele mai avansate tehnologii din gama sa, în domeniul infotainmentului și conectivității.

Sistemul de infotainment este dotat cu un ecran lat de 11,6”, clar și ușor de utilizat. Datorită funcțiilor Apple CarPlay și Android Auto, atunci când un smartphone este conectat la mașină, utilizatorii pot asculta muzica lor, pot verifica mesajele și notificările, precum și – evident – pot efectua apeluri telefonice. În plus, smartphone-urile pot fi conectate fără fir prin Bluetooth, iar funcționalitatea sistemului de climatizare a fost îmbunătățită pentru a îmbunătăți calitatea aerului în interiorul cabinei.

Noul Subaru Crosstrek este echipat cu multe sisteme de asistență la conducere, cum ar fi luminile speciale de întoarcere care îmbunătățesc vizibilitatea iluminând drumul, atât în stânga, cât și în dreapta, în timp ce începe să vireze la o intersecție, și o cameră de vedere Multi View pentru detectarea obstacolelor în timpul efectuării manevrelor de parcare.

Noul Subaru Crosstrek e-Boxer este echipat cu motorul hibrid pe benzină de 2.0 litri FB20, adaptat pentru acest nou model. Motorul a fost optimizat pentru a reduce frecările interne și pentru a crește fluiditatea și rotunjimea lucrului, rezultând emisii și consumuri mai reduse.
• Cilindree: 1.995 cc
• Tip combustibil: benzină, injecție directă, DOHC
• Configurație: 4 cilindri opuși orizontal (Boxer), 4 supape per cilindru
• Putere motor termic: 100 kW (136 CP) la 5.600 rotații/minut
• Putere electrică: 12,3 kW (16,7 CP)
• Cuplu motor termic: 182 Nm la 4.000 rotații/minut
• Standarde de emisii: Euro6d complet
• Funcție Start&Stop (poate fi dezactivată)

Motorul electric/generatorul de pornire gestionează atât pornirea motorului cu ardere internă în situații de Start&Stop, cât și repornirea acestuia în timpul comutării de la conducerea pe EV (electric 100%) la conducerea Motor Assist (muncă combinată a celor două motoare). Unitatea electrică este realizată printr-o mașină sincronă cu magneți permanenți, care funcționează cu curent alternativ trifazic și furnizează o putere de ieșire de 12,3 kW (16,7 CP) și un cuplu de 65 Nm. Motorul electric este instalat longitudinal în interiorul cutiei de viteze hibridă Lineartronic.

După cum se știe deja, cele două motoare, termic și electric, ale noului Subaru Crosstrek sunt conectate de transmisia continuu variabilă Lineartronic CVT, care a fost dezvoltată special pentru modelul hibrid.
Linia de transmisie este completată de tracțiunea permanentă Symmetrical AWD, cu distribuție activă a cuplului.
Transmisia hibridă Lineartronic CVT are și un mod manual, care poate fi controlat de cele două padele de schimbare amplasate în spatele volanului. Șoferul poate alege între 7 trepte „virtuale” predefinite pentru a simula senzația de schimbare secvențială.

Noul Subaru Crosstrek este echipat cu deja cunoscutul control al tracțiunii X-MODE. În versiunea STYLE, sistemul are un mod, în timp ce în versiunile STYLE XTRA și PREMIUM are două moduri (ZĂPADĂ/TEREN și ZĂPADĂ/MLAȘTINĂ).
În situațiile normale, sistemul nu funcționează, dar șoferul poate activa oricând dorește apăsând pe partea superioară a afișajului central.

Modul de funcționare și setările sistemului X-MODE sunt afișate în panoul de bord, între contorul de turații și vitezometru, și în afișajul de control central. Când sistemul este activat, în afară de nivelul de intervenție SNOW/DIRT sau SNOW/MUD, se afișează și înclinarea longitudinală instantanee.

În ceea ce privește siguranța activă, alături de multe funcții clasice precum ABS-ul cu distribuția electronică a frânelor EBD, special adaptată pentru a funcționa cu tracțiunea integrală simetrică, mașina este echipată și cu controlul stabilității VDC. Funcția este adaptată pentru mașinile cu tracțiune integrală și funcționează împreună cu vectorizarea activă a cuplului.

În situațiile de aderență redusă, în care mașina ar putea derapa sau aluneca, VDC acționează atât asupra puterii de ieșire, cât și asupra distribuției de cuplu, în timp ce vectorizarea activă a cuplului generează un moment de rotație în jurul axei centrale a mașinii, spre vârful virajului. Acest lucru se realizează prin frânarea roților de pe partea interioară, crescând astfel cuplul pe cele exterioare. Acest lucru permite mașinii să mențină stabilitatea și direcția în deplină siguranță.

Siguranța preventivă în noul Subaru Crosstrek este oferită șoferului de multe caracteristici, cum ar fi Controlul de croazieră adaptiv și Start&Stop. Unele dintre ele sunt mereu active, în timp ce altele pot fi eventual dezactivate.

Sistemul este familiarul și exclusivul Subaru EyeSight, actualizat atât din punct de vedere hardware, cât și software. Este echipat cu o cameră stereo și una unghi larg, ambele plasate în partea de sus a parbrizului. Împreună, acestea fac posibilă supravegherea permanentă a ceea ce este în fața mașinii.
O cameră stereo complet reproiectată și o cameră cu unghi larg nou au fost adăugate sistemului de siguranță EyeSight, crescând semnificativ intervalul de performanță al mașinii în recunoașterea utilizatorilor de drum. Acest lucru a redus riscul de accidente cu mașini, biciclete sau pietoni în intersecții.
Plecând de la acest concept, toate funcțiile de asistență la conducere au fost actualizate în mod semnificativ pentru a face conducerea mai confortabilă. Acest lucru s-a realizat prin creșterea fluidității și liniei de acțiune a sistemului. Datorită acestui lucru, stresul în timpul condusului a fost redus semnificativ.
Sistemul EyeSight susține diferite funcții de asistență la conducere precum:

  • Controlul de frânare pre-coliziune
  • Controlul de croazieră adaptiv
  • Managementul de accelerație pre-coliziune
  • Sistemul de frânare pre-coliziune
  • Avertizarea de înclinare și părăsire a benzii
  • Asistența la menținerea benzii
  • Sistemul de suprascriere a frânei

În domeniul siguranței preventive, noul Subaru Crosstrek este oferit cu încă două funcții pentru a susține șoferul în utilizarea sa zilnică, reducând astfel stresul în timpul condusului și crescând plăcerea de a sta la volan, în plus față de un nivel mai ridicat de siguranță.

  • Asistența la faza lungă (HBA). În timpul condusului pe timp de noapte, camera detectează fiecare vehicul care se apropie pe același drum sau pe cel opus și trece automat de la faza lungă la cea scurtă.
  • Detectarea vehiculelor din spate (SRVD) Subaru. Partea din spate a mașinii este monitorizată de două radare, plasate într-o poziție sigură în interiorul barei spate, care avertizează șoferul în caz de situații periculoase. Avertizarea este atât vizuală, cât și acustică.

Acest ultim sistem oferă încă trei funcții pentru conducerea asistată:

  • Detectarea unghiurilor moarte (BSD). Șoferul este avertizat despre vehiculele care se apropie din unghiurile moarte ale oglinzilor.
  • Asistența la schimbarea benzii (LCA). Atunci când șoferul începe să schimbe banda, sistemul îl avertizează despre mașinile care vin din banda laterală.
  • Avertizarea la trecerea inversă a vehiculelor (RCTA). Dacă mașina se deplasează înapoi și altă mașină se apropie din spate, șoferul este avertizat despre posibila coliziune.

Related posts