Test de prim contact cu Ford Fiesta Active

Da mai departe!

Am testat în premieră noul Ford Fiesta Active pe traseul București – Cluj. Am profitat de drumul nostru către Transilvania Rally pentru a vedea cum se comportă la drum lung cea mai nouă versiune a subcompactei Ford.

Versiunea de echipare Active a fost lansată chiar în această primăvară și aduce în gama Fiesta un model cu o gardă la sol mai ridicată, trăsături distinctive, dar și o echipare interioară specială. Este destinată în principal celor care vor să ajungă cu o subcompacctă de oraș și pe drumuri mai grele, în același timp nedorind să sacrifice dimensiunile compacte ale unei mașini în oraș. Acesta este primul model crossover Fiesta de până acum.
Noul crossover Fiesta Active se alătură celei mai complexe și versatile game Fiesta prezentate vreodată în istoria de peste 40 de ani a reprezentativului model de clasă mică. Celelalte versiuni care acoperă majoritatea stilurilor de viață includ varianta premium Vignale, sportivul ST-Line și versiunea stilată Titanium.
Fiesta Active îi conferă un caracter mai practic modelului Fiesta, fiind disponibil în versiunea de caroserie cu cinci portiere. Elementele de exterior inspirate din lumea SUV-urilor includ panouri suplimentare de protecție, jante de 17 inch din aliaj cu design unic și bare longitudinale de plafon care ajută la transportul bicicletelor și al altor echipamente sport, sprijinind astfel un stil de viață activ. La interior sunt oferite scaune cu design special tapițate cu materiale exclusive, conectivitate și comenzi vocale prin sistemul SYNC 3 și un sistem audio premium B&O PLAY care propune o calitate de top a sunetului.
Experiența de la volanul lui Fiesta Active este îmbunătățită de sistemul Drive Modes, care le permite șoferilor să aleagă printr-o simplă apăsare de buton între modurile Normal, Eco și Slippery, acestea asortând astfel caracteristicile dinamice ale mașinii cu mediul exterior.
Garda la sol a lui Fiesta Active a fost ridicată cu 18 milimetri față de șasiul standard al lui Fiesta, iar ecartamentul a crescut cu 10 milimetri, aceste modificări determinând o apariție dominantă, capacități mai bune pe teren accidentat și o poziție la volan care îi oferă încredere șoferului. În interior sunt materiale de o mai bună calitate. Volanul și mânerul schimbătorului de viteze sunt îmbrăcate în piele, iar detaliile din aluminiu satinat îmbunătățesc calitatea percepută.
Gama de motorizări include unitatea pe benzină Ford 1.0 EcoBoost și noul propulsor diesel TDCi de 1.5 litri. Aceste motoare se ridică la nivelul celor mai recente standarde Euro 6.
Multi-premiatul motor pe benzină Ford 1.0 EcoBoost este disponibil acum în versiunile de putere de 85 CP, 100 CP, 125 CP și 140 CP și oferă un consum minim de 5.0 litri/100 km și emisii care coboară până la 113 g CO2/km. Motorul poate fi comandat alături de noua transmisie manuală cu 6 trepte. Noi am testat varianta de 100 CP și putem spune că este unul care furnizează suficientă putere, iar economia de combustibil este apreciabilă, mai ales în condiții de trafic interurban.
Fiesta Active oferă tehnologii avansate de asistență pentru șofer, care se bazează pe camere video, radare și senzori cu ultrasunete care au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și de a scana zona frontală pe o distanță de până la 130 de metri – o rază mai mare de acțiune decât lungimea unui teren de fotbal.
Sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-collision Assist with Pedestrian Detection) poate depista pietonii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii. Depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte cu ajutorul farurilor. Sistemul este proiectat să reducă amploarea unor posibile coliziuni frontale cu alte vehicule sau cu pietoni, respectiv să ajute șoferii să evite complet unele accidente. Unghiul larg de acțiune a camerei video permite o monitorizare mai bună a mișcărilor pietonilor.
Lista de tehnologii include Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere(Traffic Sign Recognition),care poate acum sa monitorizeze limite diferite de viteză aplicabile diferitelor benzi ale unei autostrăzi și să actualizeze informațiile afișate pe bord atunci când șoferul schimbă banda de circulație. De asemenea disponibilă este și Faza lungă automată (Auto High Beam), care este de acum și mai eficientă în situațiile în care un delimitator central separă sensurile de mers și care poate detecta camioanele care vin din faţă pentru a evita orbirea șoferilor situați deasupra delimitatorului. O nouă funcție de comutare automată a fazelor sporește confortul vizual al șoferilor la trecerea dintre faza lungă și faza scurtă.
Fiesta Active oferă în total 15 tehnologii de asistență a șoferului, implicit tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), limitatorul inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter), sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), sistemul de indicare a distanței (Distance Indication), sistemul de avertizare a șoferului (Driver Alert), sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert) și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale (Forward Collision Warning).

Related posts