Este cunoscut faptul că Tesla nu a investit prea mult într-o gamă extinsă, iar strategia sa s-a bazat doar pe două modele de volum, care, în plus, sunt derivate unul din celălalt. Pe de altă parte,a tehnologia de ultimă generație a permis producătorului american să vândă aceste modele pe o perioadă foarte lungă. Acum, după actualizările esențiale aduse lui Model 3, a venit rândul SUV-ului Model Y să fie „împrospătat” cu unele tehnologii noi, dar și cu un design mai actual.
Tesla se pregătește să lanseze modelul cunoscut până acum sub numele de cod Juniper începând din luna ianuarie, dată la care mașina va fi produsă în uzina din Shanghai.
Este vorba despre un Model Y cu un design schimbat, preponderent la nivelul blocurilor optice, care încep să semene tot mai mult cu cele ale rivalelor chinezești. Mașina a primit, însă, modificări și la interior, unde vor apărea diferite arhitecturi ale scaunelor, inspirate din Model X, ceea ce poate ridica la 6 numărul pasagerilor.
Chiar dacă nu au fost difuzate fotografii oficiale cu noul model, mai multe imagini create pe computer sau creditate cu surse semi-oficiale dezvăluie o parte frontală dominată de o linie LED și de faruri extrem de subțiri.
Ce este cert este faptul că versiunea Juniper a lui Model Y va intra în producție în ianuarie, iar presa din China scrie că furnizorii au fost informați de constructorul auto că va avea nevoie de volume majorate „substanțial”, fiind vehiculată o creștere cu două cifre.
Din punct de vedere tehnic, îmbunătățirile așteptate sunt similare cu cele de la Model 3, respectiv o actualizare a bateriei, dar și a motoarelor, precum și un sistem FSD mai performant.
Nu există deocamdată informații despre o introducere a versiunii Juniper în producție la fabrica din Europa, în apropiere de Berlin, dar acest lucru este inevitabil, mai devreme sau mai târziu, astfel ca și clienții europeni să poată comanda în scurt timp noul model.
Deocamdată, uzina Giga Shanghai din China a mărcii Tesla, care are o capacitate maximă de aproximativ un milion de vehicule anual, va produce în continuare Model 3 și Model Y, încercând să se apropie de nivelul maxim posibil.
În 2024, au fost asamblate în Shanghai aproape 420.000 de Model Y și 156.000 de Model 3, în primele 11 luni ale anului, ceea ce înseamnă că până la finalul lunii decembrie producția uzinei se va ridica la aproximativ 625.000 de vehicule.
Tesla are o medie de aproximativ 40.000 de vehicule vândute lunar în China, cu o tendință de scădere ușoară înregistrată în ultimul an, după ce vârful vânzărilor a fost atins în decembrie 2022, cu aproape 70.000 de vehicule vândute într-o singură lună.