Tesla Susține că „Nu Are Obligația de a Avertiza” Proprietarii Asupra Defecțiunilor de Siguranță

Da mai departe!

Un proces intentat în urma unui accident soldat cu incendiu reaprinde dezbaterea privind siguranța mașinilor moderne, în timp ce o pasageră afirmă că ușile defecte au blocat-o în interior, iar Tesla neagă orice responsabilitate.

O femeie susține că mânerele defecte ale Model Y-ului au blocat-o după un accident cu incendiu în Virginia. Tesla cere respingerea cazului, invocând clauza de arbitraj, conformitatea cu legea federală și jurisdicția. Producătorul auto neagă toate acuzațiile, indicând neglijența șoferului și solicitând un proces cu jurați.

Accidentele auto stârnesc adesea întrebări despre siguranță, dar atunci când implică tehnologia modernă, ele pot declanșa dezbateri spinoase despre design și responsabilități. Pe 9 decembrie 2023, o călătorie obișnuită s-a transformat într-un accident devastator pentru Susmita Maddi, care a suferit arsuri și alte răni după ce soțul ei a avut o urgență medicală și s-a izbit cu Model Y-ul lor.

Ea a dat ulterior în judecată Tesla, iar avocații ei argumentează că „mânerele și sistemul de blocare a ușilor Model Y au fost proiectate defectuos, ceea ce a împiedicat salvatorii să extragă ocupanții după accident” și că „avertismentele și instrucțiunile pentru vehicul au fost inadecvate”.

Avocații ei mai susțin că mașina „a fost defectuoasă și periculos de nesigură, deoarece nu a fost proiectată, fabricată sau comercializată în mod adecvat pentru a minimiza riscul de rănire”. Ei susțin, de asemenea, că vehiculul nu a fost rezistent la impact și că, după accident, cabina „nu a fost ușor de părăsit sau accesibilă”.

În acest caz, echipa juridică acuză că, atunci când a izbucnit incendiul, martorii nu au putut deschide ușa din exterior din cauza unui mâner și a unui sistem de blocare defecte.

Acum, producătorul auto a răspuns, spunând că nici măcar nu ar trebui să se apere. Cazul se bazează pe întrebarea cine ar trebui să fie responsabil pentru educarea clienților cu privire la detaliile de design.


Bătălia Juridică din Texas

Conform documentelor judiciare consultate de Car Complaints, Tesla susține că nu ar trebui să se afle deloc în instanță. În documentele depuse la Tribunalul Districtual din Comitatul Travis, Austin, compania a invocat acordul de arbitraj pe care proprietarii l-au semnat la cumpărarea mașinii. De asemenea, a argumentat că legislația din Texas nu impune o obligație post-vânzare de a avertiza clienții cu privire la presupusele defecte, citând jurisprudența stabilită.

Așa cum a formulat compania, „Instanțele din Texas au stabilit în mod specific că nu există nicio obligație post-vânzare de a avertiza cu privire la, sau de a rechema, un produs presupus defectuos.”

Cuvântul „presupus” este esențial aici. Dacă ar fi vorba de un defect confirmat – ceva care ar duce la o rechemare în service – Tesla și orice alt producător auto ar fi, într-adevăr, responsabil să notifice proprietarii. În acest caz, compania lui Elon Musk argumentează că Model Y respectă toate standardele de siguranță de stat și federale. În acest scop, solicită respingerea completă a cazului și consideră, în plus, că Virginia, locul accidentului, are un interes legal mai semnificativ în această chestiune.

În cazul în care procesul va continua, Tesla afirmă că îl va duce în fața unui juriu, deoarece orice vătămări au fost cauzate de factori în afara controlului său. „Tesla neagă fiecare acuzație materială cuprinsă în Petiție”, a scris compania, adăugând că „solicită dovada strictă a acestora și, în măsura în care astfel de aspecte sunt întrebări de fapt, susține că Reclamantul trebuie să dovedească aceste fapte în fața unui juriu.”

Merită menționat că Model Y are o clapetă manuală de deschidere a ușii integrată în cotieră, astfel încât Maddi avea soluția la doar câțiva centimetri distanță de butonul care în mod normal ar fi deschis ușa. Acestea fiind spuse, acesta este doar unul dintre numeroasele cazuri în care actuatorii electrici ai ușilor au fost învinuiți pentru vătămări grave sau decese. Procese precum acesta ar putea fi motivul pentru care Tesla ia în considerare o reproiectare a mânerelor și de ce mărci precum Ford au fost nevoite să recheme mașini cu sisteme similare.

Related posts