Suzuki renunță la planul de a lansa 5 vehicule electrice până în 2030 pe fondul scăderii cererii

Da mai departe!

Directorul Suzuki spune că trebuie să vadă cât de bine se vinde eVitara înainte de a se grăbi să lanseze alte vehicule electrice. Compania japoneză se va concentra pe mașini hibride, cu biogaz sau alimentare de tip bi-fuel.

Acum câteva zile, Suzuki a făcut în sfârșit pasul în lumea vehiculelor electrice, dezvăluind modelul eVitara. Acesta va fi produs în India și are multe în comun cu un nou SUV Toyota bZ, care este, de asemenea, pe cale să fie lansat. Cu toate acestea, Suzuki rămâne precaută în privința investițiilor viitoare în vehicule electrice, din cauza unei industrii în continuă schimbare.

Producătorul auto japonez promisese inițial o investiție de 35 de miliarde de dolari pentru a lansa cinci vehicule electrice până în 2030, însă acest lucru ar putea să nu se mai întâmple. Vorbind cu jurnaliștii la lansarea eVitara, președintele companiei, Toshihiro Suzuki, a recunoscut încetinirea cererii pentru vehicule electrice și creșterea concurenței din partea brandurilor chinezești.

„Suntem într-o situație foarte dificilă în acest moment, deoarece vânzările de vehicule electrice cu baterii încetinesc și, pe de altă parte, vehiculele electrice accesibile și ieftine din China intră pe piață, așa că este o perioadă foarte dificilă pentru a introduce [alte] vehicule electrice cu baterii”, a declarat el pentru Autocar. „Privind situația actuală, stimulentele guvernamentale pentru vehiculele electrice sunt eliminate, iar împreună cu vehiculele electrice chinezești, care au o competitivitate puternică [în segment], trebuie să te gândești atent la ce tip de vehicul electric ar trebui introdus pe piață și când.”

Suzuki a prezentat cele cinci vehicule electrice planificate la începutul anului 2023. Unul dintre acestea include o versiune complet electrică a modelului Jimny și variante electrice ale modelelor S-Cross și Ignis. Deși ideea unui Jimny electric pare atractivă, președintele mărcii a arătat recent reticență față de plan, sugerând că greutatea suplimentară a unei baterii „ar distruge partea cea mai bună” a acestui off-roader compact.

Related posts