Toată lumea este cu ochii pe China, cea mai dinamică piață auto de acum. Un nou studiu arată că doar 15 dintre cele 129 de companii auto locale active în prezent în China vor supraviețui în anii următori.
Explozia vehiculelor electrice în China a reconfigurat peisajul auto global, dar nu toți jucătorii din domeniu sunt construiți pentru a rezista. Deși industria auto chineză a devenit o forță formidabilă, un nou raport sugerează că doar o mică parte dintre mărcile de vehicule electrice din țară ar putea supraviețui în anii următori.
Cu sute de startup-uri deja dispărute și consolidarea accelerându-se, piața chineză de vehicule electrice se îndreaptă către o transformare majoră.
Industria se confruntă cu o dezvoltare accentuată
În 2018, se estima că peste 500 de companii din China dezvoltau și plănuiau să construiască vehicule cu „energie nouă”. Multe dintre aceste companii nu au reușit să se lanseze și s-au prăbușit rapid. Începând cu 2024, se înțelege că existau 129 de companii care vindeau vehicule cu energie nouă (NEV) în China.
Potrivit firmei de consultanță AlixPartners, doar 15 dintre acestea sunt așteptate să rămână viabile financiar până în 2030. Deși firma de consultanță nu a numit companiile pe care se așteaptă să prospere, aceste 15 mărci ar putea reprezenta aproximativ 75% din piața totală de vehicule electrice și hibride plug-in din China. Unele dintre ele au atins deja profitabilitatea pe întreg anul.
Potrivit șefului practicii auto a AlixPartners în Asia, Stephen Dyer, unele guverne locale ar putea sprijini companii neviabile pentru a proteja locurile de muncă și economiile. Astfel, consolidarea ar putea decurge mai lent în industrie în următorii cinci ani.
Concurență intensă și inovații rapide
„China este una dintre cele mai competitive piețe de vehicule cu energie nouă din lume”, a declarat Dyer. „Experimentează un război al prețurilor acerb. Viteza sa de inovare rapidă este constant reîmprospătată de noi forțe. Un astfel de mediu generează progrese semnificative în tehnologie și eficiență a costurilor, dar face, de asemenea, dificil pentru multe afaceri să devină profitabile în mod durabil.”
Așa cum am raportat în martie, se crede că doar trei mărci de vehicule electrice din China au atins profitabilitatea. Acestea sunt BYD, Li Auto și Seres Group, care include mărcile Seres, Aito și Landian. Alte companii locale se apropie de profitabilitate, inclusiv Zeekr, Xpeng și Leapmotor.