Studiu: Controlul Adaptiv al Vitezei de Croazieră Duce la Mai Multe Accidente

Da mai departe!

Aparent, tehnologia care sporește confortul poate duce la erori de judecată la volan. Mulți șoferi consideră că acest control adaptiv mai mult încurcă decât ajută.

Vehiculele moderne au mai multe sisteme de asistență la bord ca niciodată. În teorie, acestea nu numai că reduc stresul, dar adaugă și un alt nivel de siguranță. În lumea reală, în mare parte așa funcționează aceste sisteme. Cu toate acestea, un studiu recent sugerează că sistemul de croazieră ar putea cauza mai mult rău decât bine.

Cercetătorii din Olanda au adunat date din întreaga lume privind eficacitatea sistemelor automate de asistență pentru șoferi (ADAS) în reducerea accidentelor. Studiul s-a concentrat pe 28 de funcții specifice ale vehiculului, de la caracteristici informative simple, cum ar fi monitorizarea în timp real a presiunii în anvelope, până la sisteme de camere, sisteme de navigație, alerte pentru unghiul mort și tehnologie activă de siguranță, cum ar fi frânarea automată de urgență. Sistemele au fost în cele din urmă clasificate în patru niveluri de interacțiune:

  • Sisteme de informare – niveluri scăzute de control și urgență
  • Sisteme de avertizare – control scăzut și urgență ridicată
  • Sisteme de intervenție – control ridicat și urgență ridicată
  • Sisteme de îmbunătățire a confortului – control ridicat și urgență scăzută

În situații reale, studiul a concluzionat că totul din primele trei categorii fie nu are niciun efect, fie reduce posibilitatea producerii de accidente. Un afișaj al presiunii în anvelope (sistem de informare) nu face nicio diferență, dar asistența pentru menținerea benzii a arătat o reducere de 19,1% a accidentelor. Un sistem de monitorizare a șoferului a redus ratele accidentelor cu 14%. Acestea sunt considerate sisteme de avertizare și intervenție și s-au clasat cel mai sus în studiu.

Related posts