Renault Clio facelift RS TROPHY – perfecționare

test Renault Clio facelift RS Trophy (3)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Renault Clio a venit la testele Autoreport.ro în cea mai extremă formă de stradă a sa. Este vorba de varianta Clio RS Trophy facelift, un hot-hatch pe care l-am încercat în București, pe A2 și în Constanța.

A patra generație Renault Clio devine mai modernă datorită unui facelift aplicat gamei. Dar modelele RS vin cu un plus.
Modificările sunt pur estetice, restilizatul Clio RS primind o nouă bară față, dar și un sistem de iluminare LED în forma steagului de finish ‘RS Vision’ – cel care este emblema Renault Sport. La acestea se adaugă un nou deflector și niște țevi de eșapament cromate noi.
Clio RS are un motor de 1,6 litri turbo pe benzină care oferă 200 CP sau 220 pe modelul Trophy. Aici nu prea sunt modificări aduse de facelift. Dacă sunetul standard al modelelor nu vă place, puteți lua un Trophy cu evacuarea de pe conceptul Clio RS 16, cea dezvoltată de Akrapovic. Performanțele sunt aceleași: 0-100 km/oră în doar 6,6 secunde, dar și transmisia EDC este aceeași.
Pe scurt, mașina asta promite distracție. Desigur că „șoferii adevărați” vor strâmba nasul la vederea EDC-ului. Dar reprizele oferite de cutie și motor sunt excelente. EDC-ul a fost special modificat pentru Trophy și promite schimbări pe mulți dintre cei care îl vor conduce nu le pot face mai bine. Pe Autostradă ne putem lăuda cu un consum mic pentru RS, dar pentru acest lucru a trebuit să ne înfânăm pornirile de a trece bariera celor 130 km pe oră. Chiar și așa, Clio RS Trophy are suficiente rezerve de putere.
La interior avem un RenaultSport Monitor care îţi afişează date telemetrice, scaunele cu profil sport şi volanul îmbrăcat în piele. Avem și un sistem de infotainment destul de avansat, dar de care nu prea ne pasă. Fanii hot-hatch vor fi încântați de scaune, centurile roșii și de volanul sport. Pasagerii din spate nu prea au loc, mașina fiind de fapt o subcompactă, dar noi nu percepem o astfel de mașină ca fiind una de familie.
Sistemele de siguranță prezente la bord au și setări sport, iar pentru o mai mare distracție, ESP-ul poate fi decuplat complet. Clio RS Trophy mai are în echiparea standard printre altele Emergency Brake Assist (EBA) și Electronic Brake-force Distribution (EBD).

Renault Clio facelift RS TROPHY 1.6 T EDC
0-100 km/h: 6,6 secunde
Viteza maximă: 235 km/h
L/l/î: 4.090/1.732/1.420
Masă proprie: 1.279 kg
Volum portbagaj (l): 300
Cilindree (cmc): 1.618
Putere (CP): 220 la 6.050 rpm
Cuplu maxim (Nm): 280 la 2.000 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată/EDC

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts