Seres Group, compania chineză de vehicule electrice (EV) cunoscută pentru parteneriatul său strategic cu Huawei, se pregătește să intre la Bursa din Hong Kong printr-o ofertă publică inițială (IPO) masivă, care ar putea strânge aproximativ 1,7 miliarde de dolari.
Producătorul auto Seres Group este pe cale să finalizeze una dintre cele mai mari listări de companii de tehnologie din Asia în 2025. Compania a primit aprobarea bursei din Hong Kong pe 13 octombrie, iar prețul acțiunilor este estimat la maximum 131,50 dolari HKD (echivalentul a circa $16,93 USD).
Tranzacționarea efectivă a acțiunilor este așteptată să înceapă pe 5 noiembrie, după ce plasamentul internațional și oferta publică din Hong Kong au debutat deja pe 27 octombrie. Prețul final urmează să fie stabilit pe 3 noiembrie.
Obiective Financiare și Evaluare
IPO-ul Seres vizează atragerea a aproximativ 1,7 miliarde de dolari USD. Interesul investitorilor este deja confirmat, deoarece 49% din sumă (826 milioane USD) a fost deja garantată de 22 de investitori strategici (cornerstone investors), inclusiv instituții proeminente precum Schroders, Mirae Asset (Coreea de Sud), Postal Savings Wealth Management și Chongqing Yufu Capital.
Conform modelelor de evaluare, prețul țintă al Seres este stabilit între 120 și 140 de yuani (aproximativ 150-175 HKD). Dacă acțiunile vor fi evaluate cu succes la 131,50 HKD, capitalizarea de piață a Seres ar ajunge la aproximativ 215 miliarde HKD (27,67 miliarde USD), plasând-o alături de marii producători chinezi de EV-uri, precum Nio și Li Auto.
De la Vehicule Utilitare la Luxul Electric, cu Ajutorul Huawei
Povestea Seres este una de transformare radicală. Acum câțiva ani, compania era cunoscută sub numele de Dongfeng Sokon (DFSK) și producea preponderent furgonete și camioane ușoare, axându-se pe segmentul de transport utilitar cu costuri reduse. Pe măsură ce piața s-a mutat către vehiculele cu energie nouă (NEV), DFSK s-a confruntat cu lipsa de rezerve tehnologice.
Soluția a venit printr-un parteneriat neobișnuit, dar eficient, cu gigantul tehnologic Huawei. Deși primul lor vehicul comun, Seres SF5, a fost un eșec, brandul ulterior, Aito, a devenit un succes răsunător. Modelul Aito M9 este în prezent un bestseller constant pe piața chineză a vehiculelor de lux cu prețuri de peste 500.000 de yuani (70.000 USD).
Planuri de Expansiune Globală și Alocarea Fondurilor
Seres intenționează să utilizeze capitalul obținut din IPO pentru a alimenta creșterea pe termen lung:
- 70% din încasările nete vor fi direcționate către cercetare și dezvoltare (R&D).
- 20% vor fi folosite pentru finanțarea rețelei de vânzări și extinderea infrastructurii de încărcare în străinătate.
- 10% vor suplimenta capitalul de lucru.
Compania are obiective ambițioase de expansiune în afara Asiei. Până în 2026, Seres plănuiește să deschidă 100 de centre de experiență în Europa și Orientul Mijlociu. În plus, în colaborare cu Huawei, Seres va construi o rețea de stații de supraîncărcare (supercharging) menită să acopere 80% din autostrăzile principale din piețele internaționale cheie.
Această listare confirmă apetitul pieței pentru acțiunile companiilor chineze de NEV, Seres urmând listări notabile precum cele ale CATL (cu o finanțare mai mare) și Chery (a cărei finanțare a fost depășită de cea a Seres).