Producătorii auto chinezi au contestat la CJUE taxele impuse de Comisia Europeană

Da mai departe!

Documente depuse la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) arată că producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely și SAIC au contestat taxele de import ale UE și așteaptă o decizie favorabilă.

Într-o ultimă încercare de a evita plata unor taxe usturătoare pentru mașinile electrice produse în China, producătorii majori din această țară, precum BYD, Geely și SAIC, au depus o contestație la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).

La sfârșitul lunii octombrie, în urma unei anchete antisubvenții cu o derulare rapidă și controversată, Uniunea Europeană (UE) a impus taxe vamale suplimentare pentru vehiculele electrice fabricate în China. Aceste noi taxe includ procente de 17% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,3% pentru SAIC și se adaugă taxelor standard de import de 10% deja existente.

Conform Reuters, din documentele depuse la CJUE reiese că toți cei trei au depus plângeri marți, 21 ianuarie 2025, cu o zi înainte de expirarea termenului pentru depunerea contestațiilor. Procedurile durează în medie 18 luni și pot fi atacate cu recurs. Nu au fost furnizate detalii suplimentare cu privire la aceste cauze.

Camera de Comerț chineză pentru importul și exportul de mașini și produse electronice (CCCME), un organism industrial care reprezintă producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus, de asemenea, o plângere miercuri.

Reprezentanța din Europa a CCCME a îndemnat totodată Beijingul și Bruxellesul să poarte negocieri pentru a ajunge la un compromis și a evita taxele. Din septembrie 2024, cele două părți au purtat discuții cu privire la posibile angajamente privind stabilirea unui preț minim.

Comisia Europeană a menționat că este la curent cu aceste cazuri și că are la dispoziție două luni și 10 zile pentru a-și pregăti apărarea, adăugând că se află continuu în contact cu Beijingul pentru a căuta noi soluții menite să elimine taxele.

Jurnaliștii Reuters notează că nu există încă informații dacă și alte companii producătoare de mașini electrice au depus contestații însă astfel de acțiuni ar putea veni chiar și din partea unor producători europeni care au uzine în China și își exportă de acolo produsele în Europa. Este de așteptat ca documentele depuse de chinezi la CJUE să includă argumente privind evaluarea subvențiilor, stabilirea prejudiciului adus industriei UE și decizia neobișnuită a Comisiei Europene de a lansa un caz pe cont propriu în lipsa unei plângeri a industriei europene.

Totodată, producătorii de vehicule electrice din China ar putea argumenta și că Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China către UE, nu a fost inclusă în eșantionul oficial verificat de CE. De altfel, Tesla are, în urma investigației derulată anul trecut, cele mai mici taxe suplimentare: doar 7,8%.

Related posts