Prima mașină electrică produsă în România e o dubă Ford

Da mai departe!

Noul Ford E-Tourneo Courier, complet electric, este deja disponibil pentru comandă, iar producția a început deja în România, la Craiova. Uzina Ford Otosan a decis ca primul vehicul electric produs la noi să fie o dubă.

Versiunea electrică a noului vehicul polivalent E-Tourneo Courier oferă o autonomie de până la 288 km, include capacitatea de a încărca rapid, dar și soluții optime pentru a ușura procesul de încărcare de acasă.

Designul vehiculului este inspirat din cel al SUV-urilor, cu accente robuste pentru elementele de la exterior. Interiorul a fost gândit pentru a facilita accesul și oferă un nivel de spațiu generos. E‑Tourneo Courier dispune de un portbagajul faţăde 44 de litri şi o echipare standard mai generoasă, inclusiv ecrane digitale mai mari și funcţii complete de asistenţă pentru şofer.

„Ford E-Tourneo Courier este un vehicul electric pentru oamenii dinamici, cu un stil de viață modern și plin de activități. Indiferent dacă este vorba despre călătoriile alături de prieteni și familie, de transportul materialele pentru reparații în casă, de cel al plantelor pentru gradină sau de escapada la plajă alături de câinele tău, E‑Tourneo Courier este pregătit să ofere beneficiile unui vehicul electric pentru o gamă complet nouă de clienți.”, a declarat Rico Hughes, brand manager Tourneo, Ford, Europa.

Comenzile pentru clienți se vor deschide în luna noiembrie, iar primele livrări de vehicule sunt aşteptate în primul trimestru al anului 2025.

E-Tourneo Courier dispune de o baterie cu o capacitate de 43 kWh (utilizabil), ceea ce corespunde unei autonomii de până la 288 km1. Motorul electric dezvoltă 100 kW (136 CP) şi 290 Nm.

E-Tourneo Courier îmbină elegant elemente de design tipice pentru SUV-uri cu cele ale vehiculelor electrice, la care adaugă caracterul practic de care avem nevoie în viața de zi cu zi. Grila cromată închisă este prima care scoate în evidență caracterul specific al unui vehicul electric și este completată de bara luminoasă dintre faruri și jantele aerodinamice. În același timp, linia înaltă a capotei și consolele scurte asigură o prezență plină de forță şi maximizează manevrabilitatea, vizibilitatea şi spaţiul interior.

În materie de tehnologie, E-Tourneo Courier este echipat cu un instrumentar de bord digital de 12 inchi și un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia SYNC 4. Acesta dispune de conectivitate fără fir pentru Apple CarPlay și Android Auto și împarte ecranul în mai multe zone, precum cele pentru controlul media, navigație şi alte funcții. Ford oferă pentru modelul E-Tourneo Courier trei versiuni de echipare – Trend, Titanium şi Active.

Modelul aduce cu el sistemele Lane-Keeping System, Pre-Collision Assist cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, Intelligent Speed Assist, Traffic Sign Recognition, Driver Alert, Wrong Way Alert, Auto High Beam, dar şi senzori față și spate pentru parcare şi o cameră retrovizoare. Pentru E-Tourneo Courier Active, dotarea standard include, de asemenea, Adaptive Cruise Control cu menținerea pe mijlocul benzii și Stop&Go, Post-Collision Braking, Reverse Brake Assist, Evasive Steering Assist, Intersection Assist, Blind Spot Information System și sistem de navigație conectat. Acestea sunt disponibile opțional pentru celelalte echipări.

La fel ca modelul echivalent pe benzină, E-Tourneo Courier a fost proiectat pentru a transporta cinci pasageri și bagajele lor în condiții de confort ridicat. Pe lângă faptul că asigură o prezență puternică cu designul exterior, consolele scurte şi liniile drepte creează un interior generos dimensionat și spații foarte spațioase pentru bagaje. Linia înaltă a pavilionului şi geamurile mari măresc senzația de spațiu şi permit accesul pentru mai multă lumina naturală la interior.

Pasagerii beneficiază de un nivel de spaţiu îmbunătăţit pentru umeri şi cap în comparaţie cu generaţia anterioară a modelului Tourneo Courier. Modelul electric introduce, de asemenea, o nouă consolă centrală flexibilă, care poate fi configurată pentru a transporta obiecte mai mari, cum ar fi laptop-urile sau dosarele A4 și poate fi împărţită în suporturi pentru pahare şi zone separate pentru chei sau alte gustări. Printre zonele suplimentare pentru depozitare se numără un compartiment pliabil ascuns în portbagaj şi un spațiu de bagaje sub capota față, cu un volum de 44 de litri – ideal pentru depozitarea cablului de încărcare sau pentru transportul obiectelor ude şi murdare după momentele petrecute în aer liber.

E-Tourneo Courier permite transportul obiectelor cu o lungime de peste un metru şi oferă un spaţiu de bagaje de 1.188 litri, care creşte la 2.162 litri şi o lungime maximă de 1.429 mm cu scaunele din spate rabatate. Bancheta din spate cu trei locuri este împărţită 60-40, se pliază în faţă pentru a crea spaţiu suplimentar şi are suporturi ISOFIX pe cele două locuri exterioare.

podea joasă a portbagajului facilitează încărcarea bagajelor grele, iar câinii mai mici pot sări mai ușor într-un E-Tourneo Courier decât ar face-o într-un SUV tradiţional. Uşile laterale glisante sunt utile în parcările înguste, îmbunătăţesc accesul atunci când sunt aşezaţi copiii mici şi reduc probabilitatea de deteriorare prin deschiderea unei uşi în obstacole sau în vehiculele parcate.

Prețuri în România pentru E-Tourneo Courier și E-Transit Courier

E-Tourneo Courier Trend (versiune de pasageri), cu motor electric de 100 kW (136 CP), are un preț special de lansare în România cu pornire de la 21.750 euro fără TVA, preț orientativ rezultat în urma aplicării discounturilor comerciale oferite de Ford și dealeri și reducerilor PSIPAN, în măsura disponibilității bugetului și eligibilității clientului final.

E-Transit Courier Trend (versiune de marfă), cu motor electric de 100 kW (136 CP), are un preț special de lansare în România cu pornire de la 24.800 euro fără TVA, preț orientativ rezultat în urma aplicării discounturilor comerciale oferite de Ford și dealeri și reducerilor PSIPAN, în măsura disponibilității bugetului și eligibilității clientului final.

Comenzile pentru clienții din România se vor deschide în luna noiembrie, producţia este programată să înceapă la sfârşitul anului 2024 în fabrica Ford Otosan de la Craiova, iar primele livrări pentru clienți vor debuta în primăvara lui 2025.

Related posts