Peugeot 2008 – remake total

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

A doua generație a Peugeot 2008 a venit la testele AutoReport.ro. Designul franțuzesc a îmbrăct și pentru acest SUV note agresive și atrăgătoare și a fost testat de noi pe ruta București – Constanța.

Partea frontală se remarcă prin grila dreaptă, o capotă sculptată și lumini diurne cu LED care se pierd sub proiectoare pentru ca acestea să pară mai joase. Profilul îndrăzneț atrage instant privirea prin diferitele linii triunghiulare. Stilul este robust, fiind amplificat de anvelopele de mari dimensiuni (690mm). Jantele de 18ʺ au inserții adăugate, oferind trei avantaje: personalizare mai simplă, creștere în greutate semnificativă (4 kg la nivelul tuturor roților) și o aerodinamică mai bună. Urcarea în gamă și eleganță se confirmă prin plafonul bi-ton negru Black Diamond, benzile de un negru strălucitor de la nivelul geamurilor și prin montantul C serigrafat pe versiunile GT Line și GT. Partea din spate integrează blocurile optice unite printr-o bandă de culoare neagră și evacuarea dublă. Semnătura LED cu cele trei gheare, vizibilă atât ziua, cât și noaptea, este prezentă pe toate versiunile, în partea din spate, dar și pe proiectoarele versiunilor vârf de gamă. În funcție de destinație, blocurile optice utilizează tehnologia LED pe toate nivelurile de echipare.
La interior, culorile și materialele sunt detaliate cu meticulozitate. Panourile ușilor au o tampografie Orange (la linia de echipare Active) sau Albastră (la linia de echipare Allure). Aceasta din urmă se remarcă prin tapițeria modernă „Urbanoïd” în nuanță albastru deschis, în timp ce versiunile GT Line propun o ambianță mai șic, amplificată de inserțiile în nuanță Adamite. Nobile și
exclusiviste, versiunile GT/e-2008 GT propun o combinație de Alcantara® și textil. Versiunile electrice e-2008 au la interior elemente în nuanță albastru și verde.
Acest interior cosy prezintă pe versiunile GT Line și GT decoruri luminoase pe planșa de bord și panourile ușilor, care dispun de 8 culori ce pot fi selectate cu ajutorul ecranului tactil.
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină 1.2 PureTech care produce 155 de CP, livrați surprinzător de bine. Propulsorul turbo este legat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. În această combinație mașina se descurcă bine în oraș şi surprinzător de bine pe autostradă. Comportamentul dinamic al mașinii este unul destul de bun, care se încadrează în media clasei (în cazul variantelor normale) şi în topul clasei (în cazul echipării GT).
La interior, suprafețele sunt realizate din plastic plăcut la atingere și sunt folosite materiale sofisticate, precum piele Nappa sau Alcantara. Panourile ușilor și panoul de bord sunt realizate dintr-o textură similară fibrei de carbon. Toto aici, francezii inovează cu noul Peugeot i-Cockpit 3D imersiv. Ecranul tactil poate are 10 inch și poate fi controlat prin comenzile tactile directe aflate în apropierea Toggle Switches sau prin noua comandă vocală. Funcția Mirror Screen disponibilă pe noul Peugeot 2008 este compatibilă cu MirrorLink, Apple CarPlay și Android Auto. Sunt disponibile patru prize USB (inclusiv tipul C), precum și încărcarea prin inducție. Navigația 3D conectată TomTom Traffic indică în timp real starea traficului și zonele de risc. În interior, regăsim materiale mai bune decât la vechea generație, iar designul este unul încântător și inovator. În 2008 pot încăpea 5 persoane cu tot cu bagaje și cumpărături, ceea ce ne face să ne declarăm satisfăcuți din punctul de vedere al spațiului.
Din punct de vedere al sistemelor prezente la bord vă spunem că Peugeot 2008 deschide calea condusului semi-automat, dispunând de sisteme de asistență la condus de ultimă generație: regulator de viteză adaptiv cu funcția Stop & Go și transmisie EAT8, asistență la menținerea benzii de rulare, Full Park Assist cu funcție Flankguard (cu transmisie EAT8), frânare automată de urgență de ultimă generație și avertizare la coliziune, alertă activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, alertă atenție șofer, comutare automată a luminilor de drum, recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări, sistem de supraveghere a unghiului mort, frână de mână electrică.

Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech EAT8
0-100 km/oră: 8,9 sec
Viteza maximă: 206 km/h
L/l/î: 4.300/1.987/1.550
Masă proprie: n/a
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 155 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts