General Motors face tăieri masive de personal în SUA, ca răspuns la o „adoptare mai lentă” a vehiculelor electrice (EV). Aproximativ 3.300 de angajați, majoritatea muncitori, își vor pierde locul de muncă – unii permanent, alții temporar – în fabricile din Michigan, Ohio și Tennessee.
General Motors (GM) se confruntă cu o realitate dură, după ce a mizat masiv pe tranziția la vehicule electrice. La doar o săptămână după ce CEO-ul Mary Barra anunța un trimestru „foarte bun” și o creștere a cotei de piață, compania trece la concedieri de proporții.
Fabrica Zero, cea mai afectată
Cea mai mare lovitură o primește Factory Zero din Michigan, unde se asamblează modele EV de top precum Chevrolet Silverado EV, GMC Hummer EV și Cadillac Escalade IQ. Aici, circa 1.200 de locuri de muncă vor fi eliminate definitiv.
Concedierile permanente afectează în total circa 1.750 de muncitori în SUA, inclusiv 550 la uzina de celule de baterii Ultium Cells din Ohio.
Producția de Baterii, Oprită Temporar
Pe lângă tăierile definitive, vor exista și 1.550 de concedieri temporare. GM va opri producția de celule de baterii la uzinele Ultium Cells din Warren, Ohio și Spring Hill, Tennessee, începând cu luna ianuarie. Aceste uzine urmează să se redeschidă abia la jumătatea anului 2026, perioada fiind folosită pentru „upgrade-uri și o mai mare flexibilitate”.
Compania a justificat schimbările ca fiind un răspuns la „adoptarea mai lentă a vehiculelor electrice pe termen scurt și un mediu de reglementare în evoluție”. Aceasta pare să fie o referire la eliminarea unor credite fiscale și la relaxarea reglementărilor.
Deși GM a promis că rămâne dedicată producției americane, realitatea sugerează o încetinire drastică a ritmului. Deși Mary Barra a declarat că „vehiculele electrice rămân Steaua noastră Polară”, mulți angajați plătesc acum prețul unui pariu făcut pe o piață care nu s-a dezvoltat atât de rapid pe cât spera gigantul auto.