Opel Frontera, la a doua generație trece printr-o nouă eră. Modelul, bazat acum pe o platformă PSA (Stellantis, dar partea franceză) vine la testele Autoreport.ro într-o versiune MHEV., dar și într-o formă care nu mai amintește de offroaderul de altă dată făcut împreună cu Isuzu.
Noul Frontera încântă încă de la prima vedere prin interpretarea robustă a filozofiei de design îndrăznețe și pure a mărcii Opel. Silueta frontală verticală și proporțiile frontale unice ale noului Frontera combină un volum funcțional și spațios al habitaclului cu un aspect foarte îndrăzneț și robust, dar modern și expresiv. Noua emblemă Opel „Blitz“ își sărbătorește premiera pe un model de serie și se află cu mândrie în centrul Opel Vizor. „Vizorul“ negru conferă părții frontale a modelului Frontera o identitate unică și integrează perfect farurile Eco LED cu fază lungă automată, precum și emblema centrală Opel Blitz. Vizorul este susținut de o deschidere de răcire trapezoidală în treimea inferioară și subliniază poziția solidă și robustă a mașinii. Binecunoscuta „semnătură aripă“ Opel strălucește într-o interpretare modernă, cu trei blocuri de iluminare separate de inserții în culoarea caroseriei. Partea laterală dezvăluie un montant C distinct, care împarte vizual habitaclul spațios. În rest, pasajele pronunțate ale roților și aripile plasează mașina ferm pe șosea, conferindu-i în același timp noului venit un aspect solid și modern.
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină 1.2 PureTech care produce 136 CP, livrați surprinzător de bine. Propulsorul turbo este legat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. În această combinație mașina se descurcă bine în oraș şi surprinzător de bine pe autostradă.
Sistemul mild hybrid este compus dintr-o baterie de 0,89 kWh ce are o greutate de 12 kg. Motorul electric produce 21 CP și un cuplu de 51 Nm. Nu este mult, dar acest motor integrat în transmisie, ajută foarte mult la propulsie și, mai ales, la consum.
Interiorul, destul de spațios se bazează pe cockpit-ul Pure Panel complet digital tipic Opel, cu două ecrane de 10″ și sistem de infodivertisment și multimedia, îi așteaptă pe pasageri și este la fel de atrăgător ca și noul volan îndrăzneț și elegant. Opel urmează în mod consecvent filozofia confortului maxim cu un nivel minim de distragere a atenției, printr-o experiență de utilizare curată și detoxifiantă, care să evite orice formă de stres digital.
De asemenea, noul venit se adresează celor care preferă să se bazeze pe propriul dispozitiv mobil, oferind o stație inovatoare opțională pentru smartphone. După ce se conectează la stație printr-o aplicație dedicată, smartphone-ul utilizatorului devine panoul de control pentru infodivertisment al vehiculului, interacționând și cu butoanele de pe volan. Iar Opel aduce încă o dată inovații în materie de scaune pentru o gamă largă de clienți în noul Frontera. Caracteristica patentată Intelli-Seat de pe scaunele din față – o fantă care reduce presiunea asupra coccisului – asigură confort excepțional chiar și în timpul călătoriilor lungi pe autostradă. În plus, scaunele nu numai că sunt bogat realizate și modelate, dar sunt și atrăgătoare datorită cusăturilor contrastante. Tapițeria scaunelor este disponibilă, de asemenea, dintr-un material reciclat complet sustenabil.
Noul Opel Frontera vine echipat cu o suită de sisteme de siguranță moderne și avansate, orientate spre a oferi un grad sporit de protecție pentru șofer și pasageri. Acestea includ, printre altele:
- Sistem de frânare automată de urgență: Oprește mașina pentru a evita sau a reduce gravitatea unei coliziuni iminente.
- Asistent pentru menținerea benzii de rulare: Corectează automat direcția pentru a menține mașina pe banda sa.
- Recunoașterea semnelor de circulație: Identifică semnele de viteză și alte restricții și le afișează pe ecranul de bord.
- Senzori de parcare spate: Ajută la manevrele de parcare, alertând șoferul cu privire la obstacolele din spatele mașinii.
- Airbag-uri frontale, laterale (toracice) și cortină pentru protecția pasagerilor.
- Sistem de prindere ISOFIX pentru scaunele de copii.
- Sisteme electronice de control, cum ar fi:
- ABS (sistem de frânare anti-blocare)
- AFU (asistență la frânarea de urgență)
- ASR (sistem de control al tracțiunii)
- ESP (program electronic de stabilitate)
- Hill Assist (asistență la pornirea în rampă)
Pe lângă dotările standard de siguranță, Opel Frontera se bucură și de un design modern și de elemente de confort care contribuie la o experiență de condus sigură și plăcută, cum ar fi farurile ECO LED și ecranul de bord digital.
Iată fișa tehnică detaliată pentru noul Opel Frontera echipat cu motorul 1.2 PureTech MHEV de 136 CP.
Fișă Tehnică Opel Frontera 1.2 PureTech MHEV (136 CP)
Sistem de propulsie și performanțe
- Motor termic: 1.2 PureTech (benzină), 3 cilindri în linie, turbo
- Sistem hibrid: Mild Hybrid (MHEV) 48V cu motor electric integrat în transmisie
- Putere maximă sistem: 136 CP (100 kW)
- Cuplu maxim sistem: 230 Nm, disponibil de la 1750 rpm
- Accelerație 0-100 km/h: 9.0 secunde
- Viteză maximă: 190 km/h
- Transmisie: automată cu dublu ambreiaj, 6 trepte (e-DCS6)
- Tracțiune: Față
Consum și emisii (valori WLTP)
- Consum mixt: 5.5 l/100 km
- Emisii de CO2: 122 – 123 g/km (în funcție de dotări și anvelope)
- Normă de poluare: Euro 6e
Dimensiuni și greutate
- Lungime: 4385 mm
- Lățime: 1795 mm (2020 mm cu oglinzi)
- Înălțime: 1635 mm
- Ampatament: 2670 mm
- Volum portbagaj: 460 litri
- Volum portbagaj cu bancheta rabatată: 1600 litri
- Masă proprie: 1344 kg
Alte specificații
- Capacitate rezervor: 44 litri
- Tip caroserie: SUV cu 5 uși și 5 locuri (există și varianta cu 7 locuri, cu specificații ușor diferite)
- Sistem de frânare: Discuri ventilate pe față, discuri pe spate
- Suspensie: Față – tip McPherson; Spate – punte rigidă
- Capacitate de remorcare: 1250 kg (cu frâne).













