Porsche marchează o premieră mondială extraordinară la Salonul Auto de la Los Angeles: noul Porsche 911 Dakar, un model la fel de confortabil în off-road și pe autostradă. Limitat la doar 2.500 de exemplare, acest model exclusiv nu demonstrează doar posibilitățile nelimitate ale conceptului Porsche 911. El evocă și prima victorie generală a Porsche în Raliul Paris-Dakar din 1984, care a marcat simultan și nașterea tracțiunii integrale la Porsche 911. Acesta este motivul pentru care noul 911 Dakar este oferit și cu un pachet opțional Rally Design, care amintește de emblematica mașină câștigătoare.
Primul detaliu izbitor al Porsche 911 Dakar este garda la sol, care este cu 50 milimetri mai înaltă decât cea a unui 911 Carrera cu suspensie sport. Iar sistemul de ridicare oferit standard poate ridica fața și spatele mașinii cu încă 30 milimetri. Garda la sol și unghiul rampei rivalizează cu cele ale SUV-urilor convenționale. Sistemul de ridicare nu este conceput doar pentru a trece încet peste obstacole, ci este, mai degrabă, parte integrantă a șasiului reajustat. Setarea „nivel înalt” este disponibilă pentru aventuri off-road ambițioase la viteze de până la 170 km/h. Peste această viteză, mașina coboară automat la nivelul normal.
Completând atributele sportive off-road ale mașinii, anvelopele Pirelli Scorpion All Terrain Plus au fost special dezvoltate pentru ea (245/45 ZR 19 în față și 295/40 ZR 20 în spate). Modelul gros al benzii de rulare are o adâncime de 9 mm, iar pereții laterali întăriți și șanțurile sunt din două pliuri. Toate acestea fac ca anvelopele Porsche 911 Dakar să fie ideale chiar și pentru terenuri dificile și sunt foarte rezistente la tăiere. Anvelopele de vară și de iarnă Pirelli P Zero sunt disponibile opțional. Însă anvelopele all-terrain sunt standard și oferă modelului o dinamică sport și pe șosea.
Putere impresionantă pe toate suprafețele
Motorul de trei litri biturbo cu șase cilindri, cu 480 CP (353 kW) și un cuplu maxim de 570 Nm oferă performanțe superioare cu un sunet boxer convingător. Noua mașină sport sprintează la 100 km/h în 3,4 secunde; datorită anvelopelor all-terrain, viteza maximă este limitată la 240 km/h.
Ca standard, motorul vine cu un PDK cu opt trepte și tracțiune integrală Porsche. Echipamentul standard include, de asemenea, direcția pe puntea spate, suporturile de motor de la 911 GT3 și stabilizarea anti-ruliu PDCC. Interacțiunea tuturor componentelor face ca 911 Dakar să fie la fel de dinamic pe nisip și pe macadam ca și pe Nürburgring Nordschleife. Performanța maximă în offroad este asigurată, de asemenea, de cele două noi moduri de condus, care pot fi selectate prin comutatorul rotativ de pe volan. Modul Rally este ideal pentru suprafețe libere și neuniforme și are tracțiune integrală cu accent pe puntea spate. În modul Offroad, garda la sol mărită este activată automat. Acest mod este conceput pentru tracțiune maximă pe teren dificil și pe nisip. Ambele moduri noi de condus dispun, de asemenea, de noul Rally Launch Control, care permite o accelerare impresionantă pe macadam și permite o alunecare a roților de aproximativ 20%.
Optional portbagaj sau cort de plafon sau Porsche Design Chronograph
Caracteristicile suplimentare ale modelului 911 Dakar includ spoilerul spate fix și ușor, din CFRP (Carbon-fiber-reinforced polymers – Polimeri de fibră de carbon ranforsată) și capacul frontal al portbagajului realizat tot din CFRP și prevăzut cu orificii de aer preluate de la 911 GT3. Există, de asemenea, detalii standard pentru off-road, cum ar fi urechile de remorcare din aluminiu roșu în față și în spate, pasajele roților lărgite și elementele de protecție din oțel inoxidabil ale pragurilor față, spate și laterale. Prizele de aer laterale de pe partea frontală reproiectată sunt, de asemenea, protejate prin grile din oțel inoxidabil împotriva loviturilor cauzate de pietre.
Plafonul Porsche 911 Dakar are o priză vizibilă de 12 volți pentru farurile exterioare opționale. Cu o capacitate de 42 de kilograme, el poate găzdui fără probleme echipamente de raliu precum canistre de combustibil și apă, lopeți pliabile și plăci de tracțiune. Un cort de acoperiș este disponibil pentru 911 Dakar.
În interior, 911 Dakar își subliniază ambițiile sportive cu scaune de raliu și cu eliminarea scaunelor din spate. Sticla ușoară și o baterie ușoară îi reduc și mai mult greutatea, permițând Porsche 911 Dakar să cântărească doar 1.605 kg – cu doar 10 kg mai mult decât 911 Carrera 4 GTS cu PDK.
O caracteristică definitorie a interiorului Dakar este dată de suprafețele standard Race-Tex cu cusături decorative în Shade Green, opțiune disponibilă exclusiv și ca finisaj exterior metalic pentru 911 Dakar. Pachetul Rally Sport cu bară de protecție în caz de răsturnare, centuri de siguranță în șase puncte și stingător de incendiu este opțional.
Pachet Rally Design în stilul mașinii câștigătoare a Paris-Dakar în 1984
În centrul pachetului opțional Rally Design de la Porsche Exclusive Manufaktur se află finisajul în două tonuri în Alb/Gentian Blue Metallic. Este pentru prima dată când Porsche implementează în producția de serie combinația dintre vopseaua bicoloră și folia decorativă. Pe partea laterală a vehiculului, clientul poate alege un număr individual de cursă între 0 și 999. Pe lângă dungile decorative de raliu în roșu și auriu, 911 Dakar cu pachetul Rally Design – al cărui aspect amintește de mașina câștigătoare din 1984 a Raliului Dakar – are, de asemenea, cuvântul ‘Roughroads’ pe uși. Termenul este o marcă înregistrată și reflectă conceptul 911 Dakar și adecvarea acestuia pentru conducerea off-road. Jantele vopsite în alb și banda roșie a farurilor spate, în contrast față de vehiculul standard, completează aspectul distinctiv. Alte elemente de evidențiere pot fi găsite în interior: Race-Tex extins și bordurile din piele, precum și centuri de siguranță și accente în Sharkblue.