Ministrul Mediului: Rabla Clasic nu va mai finanța diesel

Da mai departe!

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a anunțat astăzi câteva dintre intențiile sale cu privire la programele Rabla Clasic și Plus: La Rabla Clasic, ne propunem să nu mai finanțăm motorizările diesel.

Conform lui Mircea Fechet, o primă schimbare a Rabla Clasic față de anul anterior ar putea fi majorarea sumei oferită de stat ca ecotichet.

„Îmi doresc ca valoarea ecotichetului la autoturismele electrice să crească, reamintesc că aceasta a scăzut anul trecut de la 10.000 la 5.000 de euro, ceea ce a descurajat, cel mai probabil, mulți români să achiziționeze un autoturism electric”, a declarat ministrul, nu înainte de a spune și că își dorește să simplifice procedura în cazul Rabla Plus, programul dedicat mașinilor electrice. „Ne dorim să simplificăm procedura. Întrucât în acest moment există mai multe ecobonificații, voi veni cu o propunere pentru programul multianual 2025-2030”, a menționat Mircea Fechet.

Și în cazul Rabla Clasic, programul aferent mașinilor cu motoare cu ardere internă ministrul Mediului are în plan modificări. Unele care ar putea isca discuții aprinse.

„La Rabla Clasic ne propunem să fim mai verzi. Să nu mai finanțăm și motorizările diesel. Aceasta este o decizie pe care am luat-o cu producătorii și importatorii auto. Dorim să finanțăm, în viitor, motoare prietenoase cu mediul”, a declarat Mircea Fechet la Ministerul Mediului, acolo unde, pentru câteva zile, sunt expuse cele mai noi mașini electrice produse în România – Ford Puma Gen-E, Ford E-Tourneo Courier și Ford E-Transit Courier.

„Piața de vehicule electrice este în dezvoltare în România, chiar dacă a înregistrat unele scăderi în ultimul an generate de evoluția industriei auto la nivel global. Producerea acestor modele în România înseamnă timpi mai scurți de așteptare pentru cumpărătorii care își doresc mașini electrice. Totodată, ne dorim cât mai multe mașini electrice, prietenoase cu mediul înconjurător, mai ales în orașele mari unde traficul este un factor important al creșterii nivelului poluării aerului”, a mai declarat ministrul Mediului.

Anterior, Mircea Fechet a anunțat că așteaptă finalizarea bugetului de stat pentru a stabili bugetul pentru programele Rabla Clasic și Plus.

„Îmi propun ca bugetul programului rabla să fie cel puțin la fel de mare ca cel de anul trecut. Urmează, bineînțeles, să vedem, cum am spus și mai devreme, ce finanțăm și în ce cuantum. Dar nu îmi propun să reduc bugetul programul lui rabla pentru că decarbonizare a sectorului de transport, un parc auto național mai nou, mai sigur, mai eficient și mai puțin poluant, până la urmă e o chestiune care ajută pe toată lumea”, menționa, pe 15 ianuarie 2025, Mircea Fechet.

Related posts