După un ușor facelift, iată că și varianta hatchback a compactei Mazda 3 a venit la testele AutoReport.ro. Echiparea Takumi încearcă să ne convingă de faptul că poate fi o alegere bună.
La nivel exterior nu există modificări masive. Bara de protecție frontală este revizuită, zona cromată care leagă cele două blocuri optice și o zonă posterioară ușor îmbunătățită sunt modificările aplicate Mazdei 3 facelift. De asemenea, blocurile optice sunt acum adaptive, ceea ce înseamnă că LED-urile își vor ajusta intensitatea în funcție de trafic.
Cu toate acestea, deși acest design a fost lansat acum ceva vreme, Mazda3 este o compactă care arată foarte bine. Designul KODO a rămas de actualitate.
Marca japoneză ne oferă la acest model de test un motor cu cilindree destul de mare, putere destul de mică, dar economic. Propulsorul de 2 litri produce 120 CP, dar livrează cuplul maxim prompt și este economic. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte și destul de bine etajată. Comportamentul dinamic este unul destul de bun, chiar și pe autostradă, mașinile Mazda având un pronunțat caracter sportiv. Astfel, mașina te păcălește și te face să crezi că are mai mulți CP decât vezi în fișa tehnică.
Suspensia este destul de confortabilă, direcția este precisă, iar Mazda3 este unul dintre sedanurile care stă foarte bine pe drum.
Interiorul a primit un volan nou, o frână de mână electronică pe versiunea de top, iar sistemul Head-Up Display a trecut prin câteva modificări minore. Poziția la volan a rămas la fel de bună, iar materialele și finisajele sunt cam de vârful segmentului.
Pentru un plus de sportivitate, Mazda3 facelift beneficiază de sistemul G-Vectoring Control (GVC). Tehnologia este capabilă să ajusteze nivelul de cuplu în funcție de unghiul direcției, iar astfel dinamica se îmbunătățește considerabil. La acesta se adaugă sistemele de siguranță activă: i-ACTIVSENSE, farurile LED adaptive anti-orbire cu curățare automată, Pilot automat adaptiv (MRCC) și sistemul de avertizare pentru frânare activă.
Echiparea Takumi vine toate elementele disponibile pe versiunea medie Attraction, dar aduce în plus jante din aliaj de 18 inch, o cameră video pentru marșarier, un sistem Head-Up display și un sistem de blocare și deblocare a portierelor fără cheie. Diferența de preț dintre cele două versiuni este de 500 de euro.
Mazda3 facelift Takumi 2.0 Skyactiv-G
Viteza maximă: 195 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 8,9
L/l/î: 4.470/1.795/1.465
Masă proprie: 1.260 kg
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 120 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 210 la 4.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Cutie viteze: manuală, 6 trepte