După mai bine de un deceniu petrecut la baza gamei Mazda, mignonul CX-3 își ia, în sfârșit, rămas bun. Documente de înregistrare a mărcilor și indicii de la directori sugerează că succesorul său, cel mai probabil numit CX-20, este deja în plin proces de dezvoltare. Poziționat chiar sub CX-30, CX-20 pare să continue strategia Mazda de a se concentra pe crossover-uri axate pe design și pe plăcerea condusului.
Primele detalii despre design
La un eveniment recent legat de operațiunile Mazda din Thailanda, directorii au oferit câteva indicii despre ce urmează, susținute de schițe de design preliminare. Deși s-ar putea să mai dureze până vom vedea produsul final, iată ce știm până acum despre CX-20.
CX-20 pare să adopte cea mai recentă evoluție a limbajului de design Kodo al Mazda, similar cu ceea ce am văzut la modelele mai mari CX-60 și CX-90. Schițele dezvăluite la evenimentul din Thailanda arată un SUV compact cu linii curate, fluide și o postură sportivă, joasă. Partea frontală sugerează o grilă mai lată, mai agresivă, flancată de faruri LED subțiri și lumini de zi poziționate vertical, caracteristici ce par inspirate de viitoarea generație CX-5.
Postura generală pare sportivă și joasă. Din profil, CX-20 pare aproape să adopte o linie de acoperiș tip coupe care coboară spre spate, conferindu-i o alură tinerească. Desenele conceptuale ale Mazda sugerează chiar un acoperiș negru contrastant și elemente circulare unice pentru stopuri. Desigur, detaliile din schițe sunt adesea exagerate, dar este sigur să spunem că CX-20 va fi un punct de atracție vizuală.
Un interior mai rafinat
Deși nu au apărut încă imagini cu interiorul CX-20, cabina va fi probabil mai premium și mai orientată spre tehnologie decât cea a actualului CX-3. Hiroshima are o reputație pentru interioare de lux care depășesc așteptările, așa că CX-20 ar trebui să prezinte materiale de calitate și un design elegant, minimalist.
Spațiul interior este, de asemenea, așteptat să se îmbunătățească față de CX-3, care a fost adesea criticat pentru locurile din spate înguste și spațiul limitat pentru bagaje. Pe partea de tehnologie, ne putem aștepta la un panou de instrumente digital și la cel mai recent sistem de infotainment Mazda. Totuși, rămâne incert dacă va păstra controlerul rotativ, având în vedere că cele mai recente oferte ale constructorului auto pe piața chineză au renunțat complet la el în favoarea unui ecran tactil.
Motorizări electrificate și concurență
Mazda a investit 150 de milioane de dolari în fabrica sa de producție din Thailanda, vizând construirea unei noi generații de SUV-uri compacte electrificate. Acesta este un indicator puternic că CX-20 va utiliza o platformă proiectată cu motorizări hibride în minte. Conform foii de parcurs a brandului privind electrificarea, modelul este așteptat să dispună de o configurație mild-hybrid asociată cu un motor cu patru cilindri în linie, probabil de 1.5 sau 2.0 litri.
La fel ca CX-3, CX-20 va avea la bază o configurație cu tracțiune față, cu tracțiune integrală disponibilă, posibil, ca opțiune. O versiune plug-in hybrid nu a fost confirmată încă, dar rămâne o posibilitate pe termen lung.
Acest segment este unul dintre cele mai competitive din industrie. CX-20 va trebui să concureze cu intrări puternice de la Hyundai, Honda, Kia, Toyota și Ford, inclusiv modele precum Kona, HR-V, Stonic, Yaris Cross și Puma.
Lansare și Piețe Vizate
Mazda nu a confirmat când va debuta succesorul lui CX-3, dar semnele actuale sugerează că vom vedea lansarea în următoarele 18 luni. Noul crossover va viza în primul rând piețele din Asia-Pacific, deși acest lucru nu exclude alte regiuni pe parcurs.