Mărcile auto cu cei mai fideli clienți

Da mai departe!

Un studiu JD Power arată care sunt mărcile cu cei mai fideli cumpărători. Cu toate acestea, ca trend general: fidelitatea generală față de marcă a scăzut sub 50% în acest an.

Clienții recurenți sunt excelenți pentru afaceri. Aceștia construiesc o relație între cumpărător și vânzător, iar pentru unele mărci, cumpărătorii pur și simplu nu se satură. Studiul JD Power US Automotive Brand Loyalty din acest an dezvăluie companiile auto care înregistrează o rată mare de clienți care revin.

Studiul a examinat cinci segmente: două categorii premium și trei categorii de masă (mainstream). Porsche s-a clasat pe primul loc în ceea ce privește fidelitatea față de marca premium. Aproape 60% dintre cumpărătorii de Porsche au revenit la marcă. Mercedes-Benz s-a clasat pe locul al doilea, cu aproape jumătate dintre cumpărătorii săi care au achiziționat din nou un vehicul de la marcă.

Pentru segmentul SUV-urilor premium, cumpărătorii s-au arătat extrem de fideli mărcii Lexus. Marca a înregistrat o rată de fidelitate de 57,4%, comparativ cu BMW, care s-a clasat pe locul al doilea, cu 54,0% dintre cumpărătorii care au revenit la marca germană.

Cumpărătorii de mașini din categoria de masă (Mainstream Car) sunt devotați mărcii Toyota, cu 62,0% dintre cumpărători revenind pentru a achiziționa un alt vehicul (o scădere de 0,5%). Honda s-a clasat pe locul al doilea, cu 55,5%, dar a fost pe primul loc la atragerea clienților recurenți în segmentul SUV-urilor de masă (Mainstream SUV) cu o rată de 62,0%. Subaru s-a clasat pe un loc secund foarte apropiat, cu 60,6%.

SegmentPrimul LocAl Doilea Loc
Mașini PremiumPorsche (58,2%)Mercedes-Benz (49,7%)
SUV PremiumLexus (57,4%)BMW (54,0%)
Mașini de Masă (Mainstream Car)Toyota (62,0%)Honda (55,5%)
SUV-uri de Masă (Mainstream SUV)Honda (62,0%)Subaru (60,6%)
Camionete de Masă (Mainstream Truck)Ford (66,6%)Toyota (61,2%)
Pe segmente, mărcile de lux și premium stau bine

Ford rămâne lider în fidelitatea pentru camionete (truck loyalty), având cea mai mare rată de fidelitate din întreaga industrie, de 66,6% (în creștere de la 65,1% în 2024). În mod surprinzător, nu Chevrolet, Ram sau chiar GMC s-au clasat pe locul doi, ci Toyota, cu 61,2%, înregistrând, de asemenea, o creștere în acest an.

În ciuda rezultatelor individuale remarcabile, fidelitatea generală față de marcă a scăzut din nou sub pragul de 50% în acest an. Tyson Jominy, vicepreședinte senior pentru date și analiză la JD Power, a comentat:

„Nu doar atât, dar schimbarea condițiilor de piață, cum ar fi disponibilitatea crescută a modelelor, vârsta variată a produselor și ofertele de stimulente mai agresive, au adus fidelitatea față de marcă sub 50% după ce anul trecut se încheiase la 51%. Fidelitatea medie față de marcă se situează la 49% în cadrul tuturor mărcilor și segmentelor din studiul din acest an.”

JD Power calculează fidelitatea clienților determinând dacă un proprietar a achiziționat aceeași marcă pentru un vehicul nou. Procentul se bazează pe proprietarii care aleg aceeași marcă pentru următorul lor vehicul. JD și-a bazat ratele de fidelitate pe datele tranzacțiilor din septembrie 2024 până în august 2025.

Related posts