Chery a oprit dezvoltarea MPV-ului său de lux, Exeed Exlantix E08, pentru a-și consolida resursele sub brandul Luxeed, susținut de Huawei. Această decizie transformă modelul EHV de la Luxeed, construit pe platforma E0X-L, în primul MPV al alianței Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA), cu lansarea programată pentru începutul anului 2026.
Conform publicației chineze 21st Century Business Herald, o parte din echipa de ingineri a Exlantix E08 a fost transferată la programul EHV al Luxeed, care va oferi atât variante pur electrice (BEV), cât și cu autonomie extinsă (EREV), ambele cu baterii CATL. Luxeed EHV vizează segmentul de preț de 50.000 de dolari, în timp ce modelul anulat E08 era poziționat la aproximativ 30.000 de dolari. Chery a confirmat această „dezescaladare strategică” pentru a evita competiția internă între sub-brandurile sale premium de vehicule electrice.
Decizia vine pe fondul unei cereri în creștere pentru MPV-uri electrice. Vânzările de MPV-uri în China au crescut cu 49.7% de la an la an în prima jumătate a anului 2025, ajungând la 214.100 de unități. Odată cu confirmarea de către Richard Yu, directorul Huawei, a primului MPV HIMA, EHV-ul de la Luxeed conduce acum cursa, în fața unor posibile oferte similare de la Aito (Seres) și Stelato (BAIC).
Conflicte interne: Luxeed vs. Exeed Exlantix
Brandul Luxeed, susținut de Huawei și al doilea membru al HIMA, a întâmpinat dificultăți în colaborarea cu Chery, în special în ceea ce privește echilibrarea priorităților de producție între Luxeed și linia internă a Chery, Exlantix.
Sedanul electric Luxeed S7, lansat pe 28 noiembrie 2023, a debutat ca un rival tehnologic pentru Tesla Model 3, echipat cu sistemul de operare Harmony OS și sistemul de conducere ADS 2.0 de la Huawei. Cu toate acestea, la doar o lună distanță, propriul model Exlantix ES de la Chery a intrat pe piață cu specificații similare: dimensiuni aproape identice, aceleași opțiuni de baterii (ambele de la CATL) și o platformă E0X comună.
În ciuda cererii mari (peste 20.000 de precomenzi anunțate de Richard Yu la lansare), Luxeed S7 s-a confruntat cu probleme de producție imediate. Fabrica dedicată, „Super Factory 2”, destinată producerii modelului S7, a avut întârzieri în instalarea echipamentelor și angajarea personalului. Aceasta a forțat Chery să mute producția la „Super Factory 1” din Wuhu, deja aglomerată (unde se produc Tiggo 8, Tiggo 9 și Exlantix ES). Astfel, termenele de livrare promise de 4-6 săptămâni s-au extins la peste 12 săptămâni, stârnind frustrarea clienților. Între timp, cumpărătorii modelului Exlantix ES primeau vehiculele în doar 15 zile, alimentând percepția unei alocări inegale a resurselor.