Kia Sorento – revizuire

Da mai departe!

Faceliftul Kia Sorento aduce un look robust pentru cel mai mare SUV din oferta KIA. o veste bună pentru ecologiști: este și hibridă.

Kia Sorento facelift vine cu un design exterior revizuit, în ton cu cele mai recente modele, cum ar fi EV9 sau Picanto facelift. Avem faruri LED, mai înguste și poziționate pe verticală, grila specifică Kia, spoiler frontal revizuit, capotă ușor redesenată, nuanțe noi pentru exterior și un design nou pentru jantele de aliaj. În spate observăm un spoiler revizuit, noile embleme Kia și stopuri LED modificate.

Pentru interiorul noului Sorento facelift, Kia a pregătit un display curbat, care integrează două ecrane de 12.3 inch, unul pentru instrumentarul de bord digital și celălalt pentru sistemul multimedia care vine cu cea mai nouă versiune de software. Acestea întregesc asprectul premium al SUV-ului.

Gurile de aerisire sunt acum mai înguste, iar controalele sistemului de climatizare te duc cu gândul la EV6. Spațiul a rămas în mare același, iar portbagajul este destul de mare.

Sub capotă, dar și pe sub caroserie, Sorento Hybrid este animat de noul sistem de propulsie electric ‘Smartstream’, cuplat la un motor T-GDi de 1.6 litri (motor turbo pe benzină cu injecție directă), un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh și un motor electric de 44.2 kW. Structura inteligentă a noii platforme a modelului Sorento face ca pachetul de baterii să poată fi amplasat sub podeaua habitaclului, cu un impact minim asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Ansamblul oferă o putere de 230 CP și un cuplu maxim de 350 Nm. Noul motor T-GDi de 1.6 litri dispune de noua tehnologie CVVD – Continuously Variable Valve Duration, care reglează perioada de deschidere a supapelor în funcție de condițiile de rulare, în loc să opereze pe o perioadă fixă. Acest lucru îmbunătățește performanța la turații mici și medii ale motorului și îmbunătățește consumul de combustibil. Puterea este trimisă către transmisia automată cu șase trepte printr-un dispozitiv electric, permițând ca puterea totală a motoarelor termic și electric să fie transferată în paralel, cu o pierdere minimă de energie. Rezultatul este o mașină destul de sprintenă și cu care poți scoate un consum bun chiar la viteze de autostradă.
Noul Sorento oferă scaune confortabile ce pot acomoda până la cinci persoane pe versiunea testată de noi și unul dintre cele mai mari compartimente pentru bagaje din segmentul său (până la 910 litri, în funcție de versiunea de echipare și motor). Dotările de confort includ tapițerie din piele și sistem audio premium BOSE®. Designul interior este unul foarte interesant și modern, iar pretențiile clieților premium pot fi satisfăcute de noua generație. Cabina dispune de un panou de bord complet digital, head-up display și un sistem de navigație de 10.25 inch ce include serviciile online UVO Connect.
Generația a patra a modelului se bazează pe o platformă cu totul nouă. Comportamentul dinamic al modelului pe asfalt şi pe autostradă este unul foarte bine. În ciuda faptului că este un SUV de dimensiuni mari, modelul stă foarte bine pe asfalt. O funcționalitate importantă pentru călătorille off-road este noul sistem Terrain Mode’ al SUV-ului, care îl ajută să obțină o tracțiune mai bună în noroi, nisip și zăpadă. Nici pe zăpadă, modelul testat nu a întâmpinat dificultăți.
Gama largă de sisteme inovative pentru asistența șoferului oferită de modelul Sorento include sistemul Smart Cruise Control ce utilizează sistemul de navigație și sistemul de asistență în timpul deplasării pe autostradă (Highway Driving Assist).
De asemenea, noul Sorento este disponibil cu sistemul activ de păstrare a benzii de circulație, o tehnologie de asistență a șoferului care operează la viteze cuprinse între 0 și 180 km/h. Sistemul LFA oferă asistență șoferilor prin urmărirea automobilelor din față și detectarea marcajelor rutiere pentru a menține automobilul pe banda sa de rulare la deplasarea pe autostradă. Alături de sistemul Smart Cruise Control cu tehnologia Stop & Go, sistemul LFA poate asista șoferul controlând accelerarea, frânarea și direcția în funcție de grupul de automobile din față, utilizând senzori radar pentru a menține o distanță de siguranță.

Kia Sorento 1.6 FL T-GDi HEV Premium Plus
0-100 km/h: 9,1
Viteza maximă: 193 km/oră
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.810/1.900/1.695
Masă proprie: 1.741 kg
Volum portbagaj (l): 910
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP/rpm): 180 la 5.500
Cuplu maxim (Nm/rpm): 265 la 1.600
Motor electric: 60 CP
Cuplu: 264 Nm
Putere (CP): 230 combinată
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Transmisie automată – 6 trepte

Related posts