Kia prezintă planul până în anul 2030, pentru a deveni un lider global în mobilitatea sustenabilă

Da mai departe!

Kia Corporation și-a reafirmat astăzi angajamentul strategic de a devein un lider în mobilitatea sustenabilă, prezentându-și planul până în 2030, în cadrul evenimentului virtual al companiei „CEO Investor Day 2022”. Traseul de parcurs se bazează pe strategia de succes „Plan S” anunțată de Kia pentru prima dată în 2020 și dezvăluie detalii suplimentare despre modul în care compania își va realiza obiectivul de a deveni un furnizor global de soluții de mobilitate sustenabilă.

Această viziune corporativă este susținută de trei piloni cheie – „oameni”, „planetă” și „profit”. În cadrul acestor piloni, Kia se va strădui să sporească valoarea  primită de clienți și să cultive talentele, să reducă emisiile de carbon ținând cont de mediu și să genereze profituri în timp ce operează ca o corporație responsabilă.

De asemenea, Kia a anunțat cele patru obiective cheie de afaceri pentru 2030. Aceste direcții principale includ: accelerarea electrificării și atingerea vânzărilor anuale de 1.2 milioane de unități de automobile 100% electrice (BEV) până în 2030; atingerea a 4 milioane de unități vânzări anuale de automobile până în 2030, inclusiv peste 2 milioane de modele eco-friendly; extinderea aplicării caracteristicilor „connected car” și a tehnologiilor de conducere autonomă la toate automobilele noi; și să devină marca numărul unu pe piața globală de automobile PBV (Purpose-built Vehicle) până în 2030.

În cadrul evenimentului „CEO Investor Day”, Ho Sung Song, Președinte și CEO al Kia Corporation, a declarat: „Kia a trecut printr-o transformare la scară largă, care a inclus schimbări în viziunea corporativă, logo, produs, design și strategie. Pentru a realiza viziunea companiei de a deveni un furnizor de soluții de mobilitate sustenabilă, ne vom concentra pe accelerarea tranziției către modelele de afaceri viitoare. Vom deveni și mai orientați către client în abordarea noastră și vom urmări o transformare dinamică, menținând în același timp operațiuni de afaceri solide.”

În cei doi ani de când și-a dezvăluit strategia „Plan S”, Kia s-a transformat într-o marcă globală de automobile electrice (EV) în timp ce în 2021 înregistrează cel mai mare venit brut și profit operațional. Kia își propune să continue acest impuls pozitiv pentru a crea valoare suplimentară atât în aspectele calitative, cât și cantitative începând cu 2022.

Obținerea de vânzări anuale de 4 milioane de unități prin popularizarea automobilelor eco-friendly

Pornind de la un obiectiv anual de vânzări globale de 3.15 milioane de unități în 2022, Kia își propune să continue creșterea cantitativă, bazându-se pe calitatea de top la nivel mondial a produselor companiei. Scopul este de a atinge vânzări de 4 milioane de unități în 2030, o creștere cu 27% față de obiectivul Kia pentru 2022.

Ca parte a acestei creșteri cantitative, compania va extinde, de asemenea, vânzările de automobile eco-friendly (inclusiv automobile electrice, automobile plug-in hybrid (PHEV) și automobile hybrid electric (HEV)) prin activarea și accelerarea eforturilor sale de electrificare. Compania va face din vânzarea acestor automobile punctul central al creșterii viitoare a afacerii. Kia va extinde proporția de mașini eco-friendly de la 17% din vânzările globale în 2022 la 52% în 2030.

Pe piețele majore cu reglementări puternice în privința protejării mediului și o cerere în creștere pentru automobile electrice, cum ar fi Coreea de Sud, America de Nord, Europa și China, Kia intenționează să-și crească proporția de vânzări de mașini eco-friendly cu până la 78% până în 2030.

Gama de modele electrice urmează să se extindă la 14 modele în 2027

Kia își accelerează tranziția pentru a-și consolida poziția de lider mondial în producția de automobile electrice. În primul rând, compania intenționează să-și extindă gama de produse electrificate.

Începând din 2023, Kia intenționează să lanseze cel puțin două automobile electrice pe an și să construiască o gamă completă de 14 automobile 100% electrice până în 2027. În comparație cu planul său anterior de a lansa 11 modele până în 2026, Kia va adăuga două modele pick-up – un pick-up electric dedicat și un model strategic pentru piețele emergente – plus un model electric entry-level.

Kia intenționează să-și reafirme leadership-ul pe piața EV prin automobilul său electric de top EV9, care va fi lansat în 2023. Deși EV9 este un SUV mare, cu o lungime totală de aproximativ 5 metri, se mândrește cu o accelerație excelentă de la 0-100 km/h în cinci secunde și o autonomie de aproximativ 540 km cu o încărcare completă a bateriei. De asemenea, poate oferi o autonomie de 100 km cu o încărcare în doar șase minute.

În premieră pentru Kia, EV9 va include, de asemenea, servicii OTA (Over the Air) și FoD (Feature on Demand) care vor permite clienților să achiziționeze selectiv funcții software. În plus, va fi primul model care va fi echipat cu tehnologia avansată de conducere autonomă AutoMode de la Kia.

Kia intenționează să atingă vânzări de 1.2 milioane de automobile electrice în 2030

Datorită noilor modele precum EV9, Kia își propune să crească vânzările automobilelor sale electrice. Începând cu vânzări de 160.000 de automobile electrice în acest an, Kia își propune să vândă 807.000 de unități în 2026 și 1.2 milioane în 2030 – o creștere de 36% față de obiectivul pentru 2030 anunțat în cadrul evenimentului „CEO Investor Day” de anul trecut. Kia estimează că peste 80% din vânzările sale de automobile electrice vor veni în 2030 din Coreea de Sud, America de Nord, Europa și China, automobilele electrice având o cotă de 45% din vânzările totale Kia pe aceste piețe majore.

Pentru a permite acest volum în creștere de automobile electrice, rolurile unitiăților individuale de producție vor evolua. Coreea de Sud va servi ca un hub global pentru cercetare, dezvoltare, producție și livrare de automobile electrice, în timp ce alte unități de producție globale vor produce automobile electrice strategice pentru fiecare piață. În Europa, de exemplu, automobilele electrice de clasă medie și mică vor fi produse începând cu 2025. În Statele Unite, unde SUV-urile și pickup-urile de dimensiuni medii sunt populare, versiunile electrice ale acestor modele vor fi produse la nivel local din 2024. În China, Kia intenționează să introducă modele electrice de dimensiuni medii începând cu anul viitor, iar India intenționează să producă modele electrice de dimensiuni medii și entry-level începând cu 2025.

Kia intenționează să stabilească o strategie privind cererea și furnizarea de baterii și să modernizeze tehnologia bateriilor, deoarece cererea este de așteptat să crească semnificativ de la 13 GWh la 119 GWh în 2030, datorită creșterii vânzărilor de automobile electrice. Kia intenționează să obțină celule pentru baterii prin parteneriatul cu o companie indoneziană și va stabili simultan un sistem stabil de cerere și aprovizionare cu baterii prin externalizarea către companii globale de profil. În plus, compania intenționează să crească densitatea energetică a bateriilor sale cu 50% până în 2030 și să reducă costurile sistemului cu 40%, sporind astfel atât performanța, cât și competitivitatea prețurilor.

Strategia de produs axată pe mașina conectată și pe tehnologia de conducere autonomă

Kia a evidențiat patru domenii cheie de produse în care compania își poate mobiliza capacitățile la maximum pentru a conduce viitoarea industrie a mobilității: servicii „connected cars”, tehnologia de conducere autonomă, performanță și design.

Din 2025, toate automobilele Kia noi vor fi echipate cu caracteristici de top de conectivitate. Odată cu disponibilitatea serviciilor de actualizare software OTA (Over-the-Air) și FoD (Feature-on-Demand) în gama Kia, clienții își vor putea menține automobilele actualizate la zi cu diverse caracteristici și tehnologii.

Acest lucru face parte din eforturile Kia de a găsi noi oportunități de afaceri bazate pe software și servicii de conectivitate auto. Kia se așteaptă ca serviciile de conectivitate să joace un rol important în diferite domenii de mobilitate, cum ar fi serviciile „car-sharing”, „car-hailing” și serviciile de livrare. Tehnologiile de conducere autonomă dezvoltate de Kia, reunite sub denumirea „AutoMode”, vor fi extinse rapid în toată gama, începând cu modelul EV9 în 2023.

Tehnologia „Kia AutoMode” permite optimizarea performanțelor sistemului prin actualizări wireless și va fi îmbunătățită pe măsură ce tehnologia se dezvoltă. Aceasta va include, de asemenea, funcția Highway Driving Pilot, care ar permite conducerea fără intervenția șoferului pe tronsoane de autostradă.

Până în 2026, toate modelele noi lansate pe piețele majore vor fi disponibile cu tehnologia de conducere autonomă AutoMode, cu o rată de adoptare estimată să depășească 80%. Pe termen lung, compania intenționează să actualizeze în continuare tehnologia AutoMode și să implementeze tehnologia de conducere complet autonomă. Kia se va concentra, de asemenea, pe furnizarea de design diferențiat pentru produsele sale și pe extinderea ofertelor de modele de înaltă performanță. Începând cu lansarea modelului performant EV6 GT, Kia plănuiește să extindă gama GT la toate modelele electrice.

Consolidarea leadership-ului pe piața globală a automobilelor PBV

Fiind o companie orientată către client, Kia va oferi servicii flexibile de mobilitate care reflectă nevoile diverse ale oamenilor și companiilor. O parte esențială a activității Kia în acest domeniu se va concentra pe automobilele PBV.

Kia este unul dintre primii promotori pe piața globală de automobile PBV și intenționează să devină lider de piață. Cererea de servicii de livrare și logistică a crescut semnificativ în urma accelerării comerțului electronic în timpul pandemiei de Covid-19.

Scopul final al unui automobil PBV este de a oferi clienților automobile specializate în funcție de nevoile lor specifice. În acest scop, Kia intenționează să stabilească un canal de comunicare PBV dedicat, care poate răspunde rapid și precis cerințelor clienților. Kia urmărește, de asemenea, să stabilească o platformă de date integrată pentru a oferi servicii și soluții personalizate în conformitate cu diversele modele de afaceri ale clienților săi PBV, în domenii precum încărcarea, întreținerea și managementul automobilelor.

Pe termen scurt, Kia intenționează să dezvolte modele PBV derivate din modelele actuale, cum ar fi Niro Plus, care urmează să fie lansat la sfârșitul acestui an. Niro Plus se va baza pe popularul SUV Niro eco-friendly al companiei și este de așteptat să fie utilizat pentru servicii de taxi, precum și servicii de „car-hailing”.

Pe termen mediu și lung, Kia va dezvolta automobile PBV dedicate. Automobilele PBV dedicate vor fi dezvoltate ca o structură flexibilă care se adaptează pe o platformă de tip „skateboard EV”, astfel încât dimensiunea și forma să poată fi ajustate în funcție de scopul și nevoile clienților.

Kia va lansa primul său model dedicat în 2025, când se așteaptă ca piața automobilelor PBV să se maturizeze. Primul automobil PBV dedicat va avea dimensiuni similare cu un automobil de dimensiuni medii, cu scalabilitate proprie. Cu acest model, Kia își propune să ofere confortul suprem și să ofere o durată de viață de 600.000 de kilometri prin aplicarea funcțiilor OTA și a tehnologiei de conducere autonomă pentru a reduce costurile de operare ale proprietarilor de afaceri.

Pe măsură ce piața automobilelor PBV crește, Kia intenționează să-și extindă treptat gama de la automobile PBV micro la cele de dimensiuni mari, care pot oferi o alternativă la transportul public sau chiar pot fi folosite ca birouri mobile.

Obiectivele financiare pentru 2026 bazate pe creșterea profitabilității automobilelor electrice și a noilor domenii de activitate

Kia și-a anunțat și obiectivele financiare pe termen mediu și lung în timpul evenimentului „CEO Investor Day”. Până în 2026, compania își propune să atingă venituri totale brute de 120 de trilioane KRW, cu 10 trilioane în profit operațional și o marjă de profit operațional de 8.3%. Kia își propune să-și mărească capitalizarea la 100 de trilioane KRW până în 2026 – o creștere de trei ori față de 33 de trilioane KRW la sfârșitul anului 2021.

Compania intenționează să obțină 39% din profitul operațional din automobile electrice în 2026, cu reducerea costurilor fixe prin extinderea volumului și reducerea costurilor din dezvoltarea tehnologiei. În plus, Kia se așteaptă ca până în 2026, contribuția la profitul operațional din toate modelele eco-friendly să ajungă la 52%, depășind-o pe cea a modelelor cu motoare cu ardere internă.

Pentru a atinge aceste obiective, Kia nu numai că va extinde vânzările modelelor sale eco-friendly, ci va îmbunătăți considerabil profitabilitatea, asigurând vânzări suplimentare și structuri de profit datorită comercializării de noi activități și tehnologii. Kia va investi un total de 28 de trilioane de won în operațiunile sale comerciale în următorii cinci ani, cu o creștere de cinci trilioane față de planul anterior, din care 46 la sută vor fi investite în proiecte viitoare, dublând cifra de 19 la sută din 2021.

În continuare, Kia își va continua angajamentul asumat pentru Environment Social Governance (ESG). Kia a stabilit parcursul pe termen mediu și lung pentru managementul ESG în 2020 și și-a anunțat obiectivul privind neutralitatea amprentei de carbon până în 2045.

De asemenea, Kia va participa activ la proiectele de ultimă generație ale Hyundai Motor Group, cum ar fi Advanced Aviation Mobility (AAM) și robotică. În mod specific, Kia intenționează să se concentreze pe crearea de sinergie între eforturile AAM ale Grupului și propria afacere PBV.

Related posts