Kia Europe realizează un parteneriat cu start-up-ul corporativ de la Deutsche Bahn, pentru sisteme de stocare a energiei „second life” din bateriile uzate ale automobilelor EV

Da mai departe!

Kia Europe a confirmat planurile de a reutiliza vechile baterii de la automobilele electrice (EV) în sistemele de stocare a energiei „Second Life” (a doua viață), ca parte a concentrării sale strategice globale asupra sustenabilității. În acest scop, marca orientată spre soluții de mobilitate colaborează cu encore, o companie start-up corporativă din grupul Deutsche Bahn (DB Bahnbau Gruppe), care primește pachetele de baterii EV din toată Europa pentru a construi și distribui sisteme de stocare a energiei „Second Life”.

Pachetele de baterii EV sunt demontate la nivel de module de și supuse unor teste de diagnosticare detaliate, cu modulele adecvate urmând a fi folosite în sisteme noi de stocare a energiei, iar cele ne-conforme urmănd a fi reciclate.

Pentru a oferi această inițiativă la nivel european, Kia Europe a devenit primul furnizor de soluții de mobilitate care a realizat un parteneriat cu encore | DB. Cele două companii tocmai au dezvăluit un prototip de unitate de stocare a bateriilor la EUREF-Campus din Berlin, realizat în întregime din module de baterii reutilizate de la modele Kia Soul EV.

În calitate de pionier al mobilității electrice și lider în soluții de mobilitate sustenabilă, Kia și-a împărtășit planurile de a dezvolta automobile PBV (Purpose Build Vehicles), tehnologii autonome și o serie de concepte avangardiste care vor stabili tendințele viitoare. Kia dezvoltă fiecare model cu o abordare de tip „cradle to cradle” (produse care pot fi reciclate la sfârșitul duratei de viață), ținând cont de procesele de la sfârșitul duratei de viață și de regenerarea resurselor. Acest lucru a determinat Kia să caute alternative în reciclarea bateriilor EV uzate în favoarea proiectelor „Second Life”, care prelungesc durata de viață utilă a bateriilor prin noi aplicații. encore | DB operează deja un serviciu de preluare a bateriilor din toată Europa pentru crearea sistemelor de stocare a energiei bateriei de tip „Second Life” serviciu facilitat de infrastructura cuprinzătoare disponibilă în cadrul Deutsche Bahn Group. Transportul la nivel european al bateriilor și al noilor unități de stocare a energiei este gestionat în principal de filiala de logistică DB Schenker, precum și de DB Cargo.

În august, Kia Europe și encore | DB au dezvăluit împreună primul lor sistem de stocare a energiei din baterii la EUREF-Campus din Berlin, unde funcționează ca parte a Micro Smart Grid, o rețea electrică în care diferite surse de energie, consumatori și sisteme de stocare sunt conectate inteligent. Micro Smart Grid a fost înființată și este operată de inno2grid GmbH, o societate joint venture a DB E.C.O. Group și Schneider Electric. Scopul este de a reduce dependența de rețea prin fluxuri de energie previzibile și de a crește ponderea utilizării energiei regenerabile în campus.

Procesul de stocare
Pentru a construi sistemul de stocare a energiei bateriei, encore| DB colectează, demontează, analizează și apoi reutilizează sau reciclează bateriile EV. Pentru sistemul de stocare a energiei bateriei de la EUREF-Campus, pachetele de baterii uzate ale automobilelor Kia Soul EV au fost colectate de la dealerii Kia și transportate la partenerul de dezasamblare  al encore | DB, DellCon, prin intermediul rețelei logistice extinse a Deutsche Bahn pentru a asigura un transport durabil și sigur. Pachetele au fost apoi demontate la nivel modular pentru teste de diagnoză de ultimă generație pentru a evalua starea de sănătate a bateriilor.

Unitatea de la EUREF-Campus este compusă din 24 de module de baterii dispuse pe trei rafturi; fiecare modul fiind format din 14 celule duble. Un nou sistem de conversie a puterii cu un sistem integrat de management al bateriei (BMS) dezvoltat special de STABL Energy compensează stările variate de sănătate dintre modulele bateriei prin echilibrarea tensiunii pasive sau active acolo unde este necesar. Unitatea prototip va furniza o putere de 72 kWh utilizabilă pentru a sprijini „timeshifting-ul” – stocarea energiei solare pentru o utilizare ulterioară – și alte aplicații în cadrul inno2grids zeeMobase (baza de mobilitate cu emisii zero) la EUREF-Campus.

Related posts