Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 3,9% în primele șapte luni din 2024, la 6.537.362 unități, față de perioada similară din 2023, arată datele transmise joi de Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM).
Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 815.399 unități au fost full electrice (-0,4%), și 2.385.356 unități cu propulsie hibridă (+22,8%).
Au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (+5,8%), Italia (+5,2%), Germania (+4,3%) și Franța (+2,2%).
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 96.562 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +12,6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023. Dintre acestea, 6.383 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-20,9%) și 34.718 unități au propulsie hibridă (+43,8%).
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.042.583 unități, în creștere cu +2,9%, urmate de grupul Stellantis cu 1.298.102 unități, în scădere cu -0,2% și de Grupul Renault cu 767.787 unități, în creștere cu +3,3%. Dacia a avut 353.161 unități înmatriculate, în creștere cu +4,6% față de ianuarie-iulie 2023. Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie-iulie 2024 un număr de 258.620 unități noi înmatriculate,în scădere cu -17,6% față de ianuarie-iulie 2023.
Doar în luna iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu +0,2% față de iulie 2023, atingandu-se un nivel de 852.051 unități.