Înmatriculările de mașini noi au crescut în 2024 cu 0,9% în Europa impulsionate de hibride

Da mai departe!

Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de mașini noi din întregul an 2024 arată că piața s-a majorat cu 0,9% susținută de avansul puternic al autoturismelor cu sisteme hibride de propulsie.

Conform Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în întregul an 2024 au fost înmatriculate pe continent – incluzând aici atât statele membre UE cât și Marea Britanie și țările EFTA – 12.963.614 mașini noi, în creștere cu 0,9% față de cele 12.847.929 mașini care intrau în circulație în 2023.

Din acest total, 32,97%, adică 4.273.672 unități, au fost autoturisme având sisteme de propulsie alimentate cu benzină, iar 31,38% (4.068.308 unități) au fost hibride fără încărcare la priză.

Totodată, numărul de mașini diesel a scăzut la 1.350.294 unități (10,42% din piața totală), cel de mașini complet electrice (BEV) s-a redus la 1.993.102 unități (15,37% din piață), iar hibridele cu încărcare la priză (PHEV) au ocupat 7,34% din totalul înmatriculărilor (952.058 unități). O mică parte (2,52%), 326.180 de unități, a fost aferentă vehiculelor având ca sursă de alimentare pilele de combustie, gazul natural, GPL-ul sau etanolul.

În acest context se remarcă majorarea cu 19,6% a înmatriculărilor de mașini hibride fără încărcare la priză (HEV) și scăderea puternică a mașinilor alimentate cu motorină (-11,8%). De altfel în afara hibridelor (+19,6%) și a vehiculelor cu GPL, etanol, etc (+1,4%), toate celelalte tipuri de mașini au înregistrat scăderi. Au intrat în circulație, cu 11,8% mai puține mașini diesel, cu 6,8% mai puține vehicule alimentate cu benzină, cu 3,9% hibride cu încărcare la priză și cu 1,3% complet electrice.

România se află, din acest punct de vedere, împotriva valului, înregistrând o creștere cu 14,8% a înmatriculărilor de mașini diesel și o scădere mult mai puternică decât media europeană (-32,2%) a înmatriculărilor de vehicule complet electrice.

Conform ACEA, în România au fost înmatriculate anul trecut 151.105 mașini noi, dintre care 58.470 au fost hibride (38,69% din piață), 49.005 au fost alimentate strict cu benzină (32,43%), 18.443 au fost diesel (12,21%), 15.392 cu sistem de alimentare cu GPL (10,19%) și 9.795 complet electrice (6,48%).

Cele mai importante piețe auto de pe continent sunt, în ordine, Germania cu 2.817.331 mașini noi înmatriculate în 2024 (-1%), Marea Britanie cu 1.952.778 unități (+2,6%), Franța cu 1.718.412 unități (-3,2%), Italia cu 1.559.229 unități (-0,5%) și Spania cu 1.016.885 unități (+7,1%). România se situează pe poziția a 16-a la nivelul continentului și a 14-a la nivelul UE.

Mărcile care au fost preferate de clienții din Europa în 2024 au fost Volkswagen (1.371.465 unități), Toyota (928.767 unități), BMW (774.925 unități), Skoda (766.510 unități), Mercedes-Benz (684.027 unități), Renault (699.214 unități), Audi (663.239 unități), Peugeot (641.264 unități), Dacia (578.935 unități) și Hyundai (534.360 unități).

Așa cum lesne se poate observa din acest clasament, Dacia a reușit să urce în acest an pe locul 9 la nivelul întregului continent (UE + Marea Britanie + EFTA), depășind Hyundai și KIA.

Related posts