În China, mașinile electrice sunt mai ieftine decât cele pe benzină

Da mai departe!

În China, vehiculele electrice au devenit mai accesibile decât cele pe benzină. În schimb, în Germania și Statele Unite, EV-urile rămân semnificativ mai scumpe.

Vehiculele electrice (EV) au cunoscut o adoptare rapidă și schimbări de prețuri la nivel global, însă accesibilitatea diferă considerabil între țări.

Această vizualizare compară prețul mediu al vehiculelor electrice pe baterie (BEV) cu cel al mașinilor tradiționale pe benzină în China, Germania și Statele Unite.

Graficul evidențiază o schimbare unică în China, unde EV-urile sunt acum, în medie, mai ieftine decât mașinile pe benzină.

Datele provin de la Jato și sunt valabile pentru primul trimestru din 2025, și sunt citate de VisualCapitalist.

China, lider la accesibilitatea EV-urilor

În China, un BEV costă în medie 25.465 dolari – cu aproximativ 3% mai puțin decât o mașină pe benzină. Acest avantaj de preț este rezultatul anilor de sprijin prin politici industriale, al producției la scară și al competiției intense pe piața internă.

Producători chinezi precum BYD au lansat EV-uri accesibile pentru publicul larg, accelerând tranziția către electrificare. În plus, EV-urile chineze folosesc frecvent baterii pe bază de litiu-fier-fosfat, mai ieftine decât cele pe bază de nichel.

ȚarăPreț mediu BEV (USD)Preț mediu mașină pe benzinăDiferență
China25.46526.163-3%
Germania63.83747.5580.34
Statele Unite60.46546.3950.31

EV-urile occidentale rămân la prețuri premium

În Germania, un BEV costă în medie 63.837 dolari, față de 47.558 dolari pentru o mașină pe benzină – un plus de 34%. În SUA, diferența este de 31%, cu un preț mediu de 60.465 dolari pentru un EV, comparativ cu 46.395 dolari pentru o mașină pe benzină.

Această diferență de preț sugerează că electrificarea ar putea progresa într-un ritm inegal dacă costurile nu scad.

Pe măsură ce producătorii chinezi de EV își extind prezența internațională, există șansa să perturbe aceste piețe prin introducerea unor alternative mai accesibile.

Între timp, constructorii auto din Europa și SUA vor trebui să găsească un echilibru între inovație și accesibilitate pentru a accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice, opinează publicația citată.

Related posts