Hyundai Ioniq 6 – perfecționare pe electrificare

Da mai departe!

Hyundai Ioniq 6 este un model electric surprinzător. Un test Autoreport.ro de un weekend în care am făcut naveta pe ruta București-Ploiești, ne-a demonstrat că este o mașină pe care ne putem baza.
Modelul are o siluetă aerodinamică, pentru dezvoltarea autovehiculului fiind utilizate materiale sustenabile, în linie cu angajamentul producătorului pentru un viitor durabil.
Tehnologia Hyundai Parametric Pixels (peste 700 de pixeli) este integrată în diverse componente, precum: faruri, lumini spate, senzori față, guri de ventilație, consola centrală. În plus, Parametric Pixel High-Mounted Stop Lamp (HMSL) conferă o alură spectaculoasă autovehiculului, atunci când este acționat sistemul de frânare. Caracterul distinctiv al modelului este accentuat de emblemă Hyundai, care dispune de un nou design.
Ioniq 6 are un coeficient aerodinamic de doar 0,21, datorită liniei joase a plafonului, clapetelor active, pasajelor roților, spoilerului, trenului de rulare, deflectoarelor și oglinzilor laterale digitale.În interior pot călători până la 5 persoane, spațiul pentru bagaje din portbagaj fiind unul foarte generos.
Structura interioară centrata pe nevoile pasagerilor este evidențiată de amplasarea ergonomica a unității de control. Modelul dispune de un ecran de 12 inchi, respectiv de un instrumentar de bord de 12 inchi. Conectivitatea este de nivel Apple CarPlay și Android Auto, fără fir. În plus, consola centrală oferă spațiu generos pentru depozitare. Arhitectura de iluminare ne aduce tehnologia Dual Color Ambient Lighting, pasagerii având posibilitatea de a alege între 64 de culori, respectiv șase teme. În plus, sistemul „4-dot Interactive Pixel Lights” (disponibil pe volan) oferă o experiență intuitivă pentru conducătorul auto.
Scaunele din față cu funcție „Relaxation Comfort” (opțional) oferă o atmosfera relaxantă printr-o simplă ajustare a unghiului. Pentru optimizarea spațiului interior, acestea sunt cu 30% mai subțiri comparativ cu cele dintr-un autovehicul convențional. În plus, pasagerii beneficiază de patru porturi USB de tip C și unul de tip A. Cu ajutorul sistemului EV Performance Tune-up, conducătorul auto poate regla în funcție de preferințe direcția, puterea motorului și modul de funcționare a transmisiei. În plus, prin intermediul tehnologiei Electric Active Sound Design (e-ASD) calitatea sunetului din habitaclu se modifică în funcție de stilul de condus.
Modelul testat de noi vine cu bateria de 77,4 kWh și tracțiune spate. Modelul oferă 229 CP și un cuplu de 350 Nm. Aceasta versiune accelerează de la 0 la 100 km/ h în 7,4 secunde.
Deci avem în față un sedan rapid și aerodinamic. Consumul de energie din test este unul aproape incredibil pentru o mașină de aceste dimensiuni: 15,9 kWh/100 km pe autostradă. Arhitectura E-GMP a modelului IONIQ 6 este compatibilă cu infrastructuri de încărcare atât de 400 V, cât și de 800 V.
Cu o statie de incarcare de 350 kW, alimentarea bateriei de la 10% pana la 80% se realizează în doar 18 min.
Autovehiculul dispune de pachetul Hyundai SmartSense. IONIQ 6 este echipat cu sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2), care permite controlul vitezei și a distanței până la vehiculul din față, precum și centrarea autovehiculului pe bandă de deplasare, chiar și în cazul virajelor. În cazul în care un vehicul se aproprie din lateral, HDA 2 răspunde activ pentru a evita eventualele pericole. Dacă se depășește o anumită viteză, bandă poate fi schimbată automat în direcția indicată prin simplă activare a semnalizării. Pentru anumite versiuni de echipare vor fi disponibile și funcții precum: Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming și Lane-Changing Side Along + Evasive Steering Assist. În cazul în care într-o intersecție există un risc de coliziune cu vehiculele care se apropie din partea stânga/ dreapta, se aplică automat frână. Dacă în momentul schimbării benzii există un risc de coliziune cu un vehicul care se apropie pe bandă următoare, se aplică automat sistemul Evasive Steering Assist.
Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) permite parcarea/ ieșirea din locul de parcare, fără a fi necesară prezența conducătorului auto, utilizând doar cheia de acces. RSPA 2 funcționează pentru parcarea laterală, pentru cea perpendiculara, dar și pentru cea diagonală.
Ioniq 6 are și sistemele: Smart Cruise Control (SCC), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), High Beam Assist (HBA), Driver Attention Warning (DAW), Blînd-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Blînd-Spot View Monitor (BVM), Safe Exit Warning (SEW), Surround View Monitor (SVM), Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

Hyundai IONIQ 6 LongRange 77.4 kWh
0-100 km/h: 7,4 secunde
Viteza maximă: 185 km/oră
L/l/î: 4.855/1.880/1.495
Masă proprie: 1.930
Volum portbagaj (l): 363
Putere (CP): 229
Cuplu maxim (Nm): 350
Autonomie: 550 kilometri
Acumulatori: 77,4 kWh
Tracțiune: spate
Cutie de viteze: Automată
Consum: 15 kWh/100 km

Related posts